انگجت گزارش داد، همزمان با شیوع ویروس کرونا در جهان شایعات و خرافات مختلفی در مورد علل انتشار ویروس مذکور نیز منتشر شده که از جمله آنها می‌توان به گسترش این ویروس به علت راه اندازی شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه اشاره کرد. برخی افراد که این دروغ پردازی‌ها را در انگلیس جدی گرفته‌اند برای تخریب دکل‌های یادشده تلاش می‌کنند و این امر دولت و اپراتورها را مجبور کرده تا برای جلوگیری از خرابکاری‌های بیشتر موانع و استحکاماتی را به دور این دکل‌ها ایجاد کنند.

علاوه بر دکل‌های تلفن همراه، مهندسان و کارکنان شرکت‌های مخابراتی نیز در انگلیس با دشنام‌های زبانی و تهدیدهای فیزیکی مواجه شده‌اند و برخی افراد خرافاتی نگران از گسترش بیشتر ویروس کرونا آنها را تهدید کرده‌اند که از نصب دکل‌های نسل پنجم دست بردارند.

یکی از شدیدترین این حملات به یک دکل تلفن همراه در شهر بیرمنگام انجام شد که بعداً مشخص شد بیشتر از آن برای ارائه خدمات نسل چهارم تلفن همراه موسوم به ال تی ای استفاده می‌شد. نیک چنی رئیس اپراتور وودافون انگلیس این تهدیدها را نفرت انگیز توصیف کرده و به مردم هشدار داده با تخریب دکل‌های تلفن همراه استفاده کادر درمان و پزشکان و پرستاران از خدماتی که برای نجات جان بیماران کرونایی ضروری است، ناممکن می‌شود.

متخصصان حوزه بهداشت و درمان بارها هشدار داده‌اند که استاندارد نسل پنجم تلفن همراه هیچ ضرری برای سلامت انسان‌ها ندارد و باعث رشد سریع‌تر ویروس‌ها نمی‌شود. از سوی دیگر انتشار گسترده ویروس کرونا در بسیاری از کشورهایی که هنوز شبکه نسل پنجم راه اندازی نکرده‌اند نیز اعتبار این شایعه را بیش از گذشته زیر سوال می‌برد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.