حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال با ارسال نامه‌ای به ویندسور جان، دبیر کل AFC در مورد انتخاب مهدی محمد نبی به سمت دبیرکلی فدراسیون و قانونی بودن روند این انتخاب توضیحاتی ارائه داد که در زیر می‌خوانید:

ما در مورد نامه روز ۳۱ مارس ۲۰۲۰ در مورد موضوع بالا صحبت می‌کنیم. مایلم به اطلاع شما برسانم که کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال ایران به پیشنهاد اینجانب در روز ۲۶ مارس ۲۰۲۰ جلسه‌ای تشکیل دادند و همه اعضای کمیته اجرایی انتصاب آقای محمد مهدی نبی به عنوان دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال ایران با توجه به اساسنامه این فدراسیون تایید کردند.
کپی جزییات جلسه فوق الذکر و ترجمه آن برای استحضار شما بهمراه این نامه ارسال می‌شود. لازم به ذکر است که انتصاب آقای ابراهیم شکوری به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال بر اساس تصمیم رییس فدراسیون فوتبال ایران انجام شد (بر اساس اختیاراتی که در اساسنامه به او داده شده) و این تصمیم توسط AFC تایید شده بود.
علیرغم اینکه در مورد انتصاب دبیرکل‌های سابق (آقای شکوری و ساکت) روسای فدراسیون‌ها از اختیارات خود استفاده کردند، ما این بار روند قانونی را به کار گرفتیم و از طریق کمیته اجرایی دبیرکل جدید را منصوب کردیم و شیوه قبلی را انجام ندادیم.
علاوه بر این مهدی محمدنبی در روز ۲۵ مارچ ۲۰۲۰ از پست خود به عنوان نائب رییس پرسپولیس استعفا داده بود و این استعفا توسط هیات مدیره پذیرفته شده بود؛ بنابراین از آن زمان آقای محمدنبی پستی در باشگاه پرسپولیس نداشت و این موضوع در سایت رسمی باشگاه پرسپولیس منتشر شده بود؛ بنابراین برای کارهای روزمره فدراسیون فوتبال ایران ما از AFC تقاضا داریم که آقای مهدی محمدنبی را به عنوان دبیرکل جدید فدراسیون ایران به رسمیت بشناسد.
با احترام حیدر بهاروند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.