اسپوتنیک گزارش داد، کر استارمر که قبلا به عنوان وزیر بریگزیت در دولت در سایه انگلیس منصوب شده بود، اخیرا به عنوان رهبر جدید حزب کارگر انتخاب شده و قرار است به زودی تیم مورد نظرش را معرفی کند.

او در ستونی که در نشریه ساندی تایمز منتشر کرد گفت، خواهان "تعامل سازنده" با دولت فعلی در طول بحران شیوع کروناویروس در انگلیس است.

استارمر در ادامه این مطلب وزرای دولت را به "کندی بیش از حد" در واکنش نشان دادن به شکایتها در مورد "عقب افتادگی شدید" انگلیس از دیگر کشورها در انجام تستهای تشخیص ابتلا به کرونا کرد.

استارمر خاطر نشان کرد: در آینده من به شکل اساسی، به دفعات زیاد و بر سر مسائل زیادی با نخست وزیر مخالف خواهم بود.

وی ادامه داد: با این حال زمانهایی نیز خواهد بود که حزب کارگر می‌تواند و باید تعاملی سازنده با دولت داشته باشد و مقطع فعلی نیز یکی از همان زمانهاست.

استارمر بحران فعلی مربوط به شیوع ویروس را یک وضعیت اضطراری ملی و همچنین در سطح دنیا نیز یک وضعیت اضطراری جهانی توصیف کرد.

این رهبر جدید حزب کارگر انگلیس خاطر نشان کرد: همانطور که همه نگران اتفاقات چند ماه آینده هستند، ما میدانیم باید عزمی قاطع برای شکست دادن این ویروس داشته باشیم و همینطور نیز خواهد بود.

استارمر گفت، حزب کارگر "به نوبه خود راه حل ها را پیشنهاد می‌کند اما در عین حال از کسانی که نادیده گرفته شده‌اند حمایت خواهد کرد و هر اشتباهی را متذکر می شود تا در سریعترین زمان ممکن اصلاح شوند."

وی افزود: "بیایید صادق باشیم. تا کنون اشتباهاتی جدی رخ داده است."

استارمر تاکید کرد که ضروری است که پاسخ اعتماد عمومی با باز کردن فضا و شفافیت در مورد اشتباهات و تصمیماتی که تا کنون اتخاذ شده‌اند داده شود و باید هر چه بیشتر بر اهمیت مراکز فراگیر واکسیناسیون، برنامه بازیابی اقتصادی و دیگر تدابیر به عنوان بخشهای یک استراتژی جامع خروج از بحران تاکید شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.