بی‌بی‌سی گزارش داد، الیزابت دوم، ملکه انگلیس در این سخنرانی که ساعت ۸ شب به وقت محلی از رادیو، تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی پخش شد، گفت این مسئله باعث "اختلال در زندگی" شهروندان کشورش شده و بعضی را عزادار و بسیاری را با مشکلات مالی روبرو کرده است.

او گفت که این سخنرانی او را به یاد نطق سال ۱۹۴۰ (هم‌زمان با جنگ جهانی دوم) همراه با خواهرش در کاخ ویندزور می‌اندازد که در آن با کودکانی که از خانه‌هایشان تخلیه و برای امنیت به نقاط دیگری فرستاده شده بودند، صحبت کرده بودند.

ملکه سالخورده انگلیس به جز سخنرانی تلویزیونی سالانه به مناسبت روز کریسمس به ندرت به طور مستقیم مردم این کشور را خطاب قرار می‌دهد. این سخنرانی در حالی انجام شد که بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس که به چندی پیش به کرونا مبتلا شده بود و در قرنطینه خانگی به سر می‌برد، راهی بیمارستان شد.

الیزابت دوم از کارکنان خدمات بهداشت و درمان عمومی انگلیس تقدیر و بر اهمیت نقشی که هر فرد می‌تواند داشته باشد، تاکید کرد. او در این پیام از کسانی که از مقررات وضع ‌شده از جمله ماندن در خانه پیروی می‌کنند، تقدیر کرد.

سخنرانی الیزابت دوم در حالی صورت می‌گیرد که شمار افرادی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند تا روز یکشنبه در انگلیس به حدود ۵۰۰۰ تن رسید. شاهزاده چارلز، ولیعهد انگلیس و پسر ارشد الیزابت دوم هم به کرونا مبتلا شده است.

پیام الیزابت دوم تنها توسط یک فیلمبردار که تجهیزات حفاظتی پوشیده بود، ضبط شد و تعدادی از کارکنان بخش فنی هم هنگام این سخنرانی در اتاقی دیگر بودند. این سخنرانی با هدف اطمینان دادن و پشتیبانی از مردم این کشور انجام شد. ملکه انگلیس گفت که تصمیم برای انجام این سخنرانی با "مشورت نزدیک" دولت انجام شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.