برخی از سایت های معاند اعلام کردند که درپی فرار نزدیک به ۸۰ نفر از زندانیان از زندان مرکزی سقز، عباس مسعودی جانشین فرمانده انتظامی کردستان، گفت که پنج نفر از این زندانیان دستگیر شده اند و یک نفر نیز خود را معرفی کرده است فرار زندانیان از زندان سقز روز جمعه هشتم فروردین ماه درحالی انجام شد که تاکنون ١٨ نفر در شهرستان ۲۵۰ هزار نفری سقز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و این شهر در استان کردستان به نسبت جمعیت، در رتبه اول تعداد مبتلایان و جان باختگان کرونا قرار دارد.

شایعه

با گسترش شیوع ویروس کرونا به تعدادی از زندان ها، نزدیک به ۸۰ نفر از زندانیان از زندان مرکزی سقز فرار کردند.

تکذیب شایعه

محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت: ۴۶ نفر از زندانیان متواری سقز به زندان بازگشته اند که تعداد قابل توجهی از آنها خود معرفی هستند و تعدادی نیز دستگیر شده اند.

این مسوول هر گونه شایعه در خصوص شیوع کرونا در زندان سقز را تکذیب کرد و بیان داشت: طی چند روزهایگذشته خبری مبنی بر ترس زندانیان از مبتلا شدن به کرونا در فضای مجازی منتشر شده است که از طریق این رسانه این خبر را تکذیب می کنم و اعلام می دارم محیط زندان یک محیط بسته و ایزوله است که در طی شبانه روز چندین بار توسط مدیران زندان کنترل می شود و تا کنون یک نفر مبتلا به کرونا نداشته ایم.

 وی تصریح کرد: غفلت مامورین هنگام توزیع غذا و تجمع زندانیان از عوامل فرار زندانیان سقز است و علت های دیگر هم در دست تحقیق و بررسی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.