جواد باذلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: از دوم اسفندماه که نخستین مورد کرونا در کشور مشاهده شد دانشگاه علوم پزشکی گناباد به حالت آماده‌باش در آمده است.

وی درباره آخرین آمار مبتلایان کرونا در گناباد بیان کرد: 255 نفر در دو بیمارستان علامه بهلول و مدنی بجستان با عنوان بیماران حاد تنفسی بستری کرده ایم و کارهای تشخیصی را انجام داده‌ایم، 211 مورد ترخیص و 65 مورد تست مثبت کرونا داشته‌ایم؛ 45 مورد گناباد 11 بجستان و 9 مورد خارج از شهرستان بوده‌اند که متاسفانه 12 مورد فوتی که 6 مورد مثبت و 6 مورد هم براساس «سی تی» مثبت بوده‌اند داشته‌ایم که تمامی موارد براساس پروتکل وزارت بهداشت دفن شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: غربالگری به صورت جدی در گناباد در حال انجام است و این بهترین روش برای شناسایی افراد مبتلا است، 82 درصد جمعیت گناباد تحت غربالگری قرار گرفته اند که ظرف 3 روز آینده به 100 درصد می‌رسد.

باذلی خاطرنشان کرد: کلینیک بیماران حاد تنفسی در گناباد راه اندازی کرده‌ایم و در دو شیفت ارائه خدمت می‌کند البته باید مردم این نکته را بدانند که برای هیچ بیماری حضور در بیمارستان خطر درگیر شدن از کرونا بیشتر از خطر در جامعه نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل ترس مردم از حضور در بیمارستان مراجعات کاهش یافته که این کار شناسایی و درمان را برای ما سخت می‌کند و متاسفانه خانم‌های باردار نیز با تاخیر مراجعه می‌کنند که سبب ایجاد مشکلاتی برای مادران باردار و جنین داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد خاطرنشان کرد: مرکز شهید فیاض بخش گناباد 16 ساعت فعال است تا مردم حتی در صورت نیاز به بیمارستان مراجعه نکند و به این مرکز مراجعه کنند.

راه اندازی آزمایشگاه تشخیص تخصصی کرونا در گناباد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد اظهار داشت: با هزینه یک میلیارد تومانی جهت خرید تجهیزات و آموزش آزمایشگاه تشخیص کرونا تا دو روز آینده در گناباد راه اندازی می‌شود.

باذلی بیان کرد: این سومین آزمایشگاه در استان بعد از مشهد و نیشابور است که ظرف 24 ساعت جواب آزمایشات را خواهد داد و فقط باید کیت‌ها خریداری شود.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی این آزمایشگاه بیان داشت: با راه اندازی این آزمایشگاه آمار احتمالا افزایش خواهد یافت که این باید سبب نگرانی مردم نشود چون فقط زمان تشخیص کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی میزان مراجعین بیماران حاد تنفسی به بیمارستان کمتر شده ولی از دو روز شده مردم وارد بازار شده اند و در شرایط فعلی فقط مراودات اجتماعی می تواند کمک کند تا میزان افراد مبتلا کاهش یابد.

نقاهتگاهی تحویل دانشگاه علوم پزشکی گناباد نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در خصوص وضعیت نقاهتگاه در گناباد که هنوز راه اندازی نشده بیان کرد: نقاهتگاه توسط سه نهاد باید راه‌انداری شود و این کار توسط ستاد ملی کرونا ابلاغ شده و باید تحت نظارت فرمانداری باشد و دانشگاه علوم پزشکی فقط در بحث تجهیزات و نیروی انسانی باید اقدامات لازم را انجام دهد.

باذلی خاطرنشان کرد: نقاهتگاه ها باید دارای استانداردی باشد و مشخص شود چه کسی پشتیبانی آن را انجام می دهد و ما آمادگی داریم در کمترین زمان ممکن تجهیزات را منتقل کنیم.

وی افزود: شرایط امروز نقاهتگاه های گناباد مورد قبول ما نیست و استانداردها را ندارد و ما قبول نکردیم نقاهتگاه ها را و در آخرین جلسه‌ای که امروز داشتیم مقرر شد ظرف 24 ساعت آینده یک نقاهتگاه 20 نفر تحویل دانشگاه شود تا ما مباحث درمانی را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد عنوان کرد: پشتیبانی از این نقاهتگاه‌ها برعهده ستاد شهرستانی است و دانشگاه فقط خدمات تخصصی خود را ارائه می دهیم و تا این لحظه جایی به عنوان نقاهتگاه تحویل دانشگاه علوم پزشکی نشده است.

۳۰۰میلیون تومان در بین کادر درمانی گناباد توزیع شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در خصوص کمک به پرستارانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند اظهار داشت: قبل از عید اعتباری را برای پرستاران دریافت کردیم و تا این لحظه مبالغی در بین کادر درمانی براساس محل و نوع خدمت توزیع شده است.

باذلی خاطرنشان کرد: کل پرداختی ما 300 میلیون تومان بوده که با این وجود 2.5 برابر دانشگاه های دیگر پرداختی به کادر درمان داشته ایم.

وی با اشاره به تجهیزات کافی بیمارستان گناباد اظهار کرد: تاکنون فردی توسط ستاد هدایت از گناباد به مشهد اعزام نشده ولی افرادی داشته ایم که به صورت شخصی به مشهد مراجعه و درمان خود را پیگیری کرده اند.

رفتار مردم آینده کرونا را مشخص می‌کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد اظهار داشت: روند کرونا را رفتار مردم تعیین می‌کند و اگر مثل هفته‌های قبل مردم در خانه بمانند می‌توان گفت ظرف 10 روز آینده سیر نزولی را خواهیم داشت ولی اگر مردم مثل دیروز وارد بازار و خیابان‌ها شوند باید شاهد افزایش افراد مبتلا و مراجعات به بیمارستان‌ها باشیم.

باذلی خاطرنشان کرد: روند درمان در بیمارستان‌های گناباد و بجستان براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت انجام می‌شود و روش‌های پیشنهادی توصیه نمی‌گردد.

وی در زمینه ابتلای مجدد یک فرد کرونایی به بیماری نیز اظهار داشت: افراد مبتلا پس از بهبودی در چند ماه بعد از آن مبتلا نمی‌شوند اما هنوز در این زمینه تحقیقی صورت نگرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.