دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که روز گذشته دو هفته پیش روی کشورش را دشوار خواند در صدر کشورهایی در دنیا قرار گرفته که بیشترین تعداد مبتلایان و جان باختگان به کرونا را دارد. حال اوضاع وخیم تر نیز شده است و یک رسانه آمریکایی گزارش داده برخی از بیمارستان‌های این کشور به دلیل کمبود منابع مالی کارکنانشان را مجبور کرده‌اند در خانه بمانند. پایگاه خبری سی‌بی‌اس می نویسد: در گیر و دار بحران کرونا، بسیاری از بیمارستان‌ها در سراسر آمریکا ناگهان با کمبود درآمد مواجه شده‌اند. این اتفاق، در پاره‌ای از موارد به معنای اعطای مرخصی به کارکنان، درست در زمانی است که اوضاع همه‌گیری بیماری رو به وخامت است. امروز نیز عکس هایی آزاردهنده از بیمارستانی در نیویورک منتشر شد که  اجساد قربانیان ویروس کرونا را در کیسه‌های مخصوص در راهروهای این بیمارستان رها کرده‌اند.به گزارش میرور در سراسر شهر نیویورک بیمارستان‌ها از مبتلایان ویروس کرونا لبریز شده و مجبور هستند از هر فضای موجودی در این مراکز درمانی استفاده کنند. آمریکا بیش از ۳۵۰ هزار مبتلا و بیش از ۱۰ هزار کشته دارد.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

رتبه دوم  به کشور اسپانیا اختصاص دارد که از روز گذشته تا کنون ۵۲۸ تن به کشته هایش اضافه شده تا آمار مبتلایان در کل از مرز ۱۳۵هزار تن و کشته ها نیز از مرز ۱۳هزار وصد تن عبور کند.

در رتبه سوم نیز  ایتالیا قرار دارد که از روز گذشته ۶۳۶ تن جان باختند تا آمار کشته ها به بیش از ۱۶هزار و پانصد تن برسد. آمار مبتلایان در کل نیز از مرز ۱۳۲هزار و پانصد تن نیز عبور کرده است.

آلمان که یکی از کشورهای کم تلفات بود با ۲۸ کشته از دیروز تا هم اکنون در رتبه چهارم قرار گرفته است. این کشور تعداد کشته هایش بیش از هزار و شصد تن است و تعداد مبتلایانش بیش از صد ویک هزار تن.

فرانسه نیز در رده پنجم قرار دارد. این کشور شاهد ۸۳۳ مورد تلفات ظرف دیروز تا امروز بوده است تا آمار کشته هایش به بیش از ۸هزار و نهصد تن و مبتلایان به بیش از ۹۸هزار تن برسد.

چین در رده ششم که بیش از ۸۱ هزار مبتلا دارد از دیروز تا با امروز تنها دو مورد فوتی داشته است تا تعداد جان باختگانش از سه هزار و سیصد و تن عبور کند.

ایران نیز دررده هفتم قرار دارد که از روز گذشته ۱۳۶ مورد فوتی داشته که در کل تعداد کشته شدگان از سه هزار و هفتصد تن عبور کرده و مبتلایان نیز از ۶۰ هزار تن گذشته است.

انگلیس که روز گذشته در رده دوم قرار داشت امروز در رده هشتم قرار گرفته است اما از روز گذشته تا کنون ۴۳۹ تن کشته داشته است که مجموع آن از ۵هزار و سیصد تن گذشته و آمار کل مبتلایان نیز از ۵۱ هزار و ششصد تن عبور کرده است.اما ترکیه بیشترین آمار شیوع ویروس کووید-۱۹ را داشته است. در حالی که  اولین مورد ابتلا یک ماه پیش تأیید شد؛ در حال حاضر این رقم به بیش از ۲۷ هزار رسیده است به طوری که  سرعت شیوع در ترکیه بیشتر از ایتالیا، اسپانیا و بریتانیاست. ترکیه در رده نهم قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.