رویترز گزارش داد، بلغارستان از اواسط ماه مارس در اقدامی برای مهار پاندمی ویروس کرونا، مدارس و رستوران‌ها را تعطیل کرد و محدودیت سفر بین شهری اعمال کرد. حدود ۵۴۹ تن از مردم بلغارستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۲ تن بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

وزیر بهداشت بلغارستان در بیانیه‌ای گفت: من موقتا ورود تمامی شهروندان از کشورهای ثالث از طریق تمامی راه‌های هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای به کشور را ممنوع اعلام می‌کنم.

وی همچنین ورود تمامی افرادی که از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، انگلیس، آلمان، هلند،‌سوئیس، اتریش، بلژیک، ایسلند، لیختن اشتاین و لوکزامبورگ می‌آیند را به بلغارستان ممنوع کرد.

اتباغ بلغاری که به کشور باز می‌گردند و همچنین افرادی که مجوز بلندمدت برای زندگی در این کشور دارند به همراه خانواده‌هایشان از این ممنوعیت مستثنی هستند.

در این بیانیه آمده است: این ممنوعیت شامل پزشکان، مددکاران اجتماعی، خدمه حمل و نقل، مقامات دولتی و کارگران فصلی مزارع و همچنین دیگر موارد ویژه نمی‌باشد.

بلغارستان اجازه عبور ترانزیتی افراد از اتحادیه اروپا، صربستان، مقدونیه شمالی، مونتنگرو و ترکیه را که باید به کشورهایشان بازگردند، خواهد داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.