مرتضی ضامنی افزود: پروتکل گام دوم مبارزه با ویروس کرونا مستند به راهنمای گام دوم مبارزه با این ویروس مصوب وزارت بهداشت و الزامات فاصله گذاری اجتماعی و سلامت محیط کار در ناوگان تاکسیرانی‌های شهری کشور به سازمان های تاکسیرانی ابلاغ شد. 

وی افزود : در طرح فاصله گذاری اجتماعی، رانندگان موظفند در تاکسی‌های درون شهری حداکثر تعداد ۳ نفر مسافر سوار کنند. 

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در رابطه با غربالگری و مراقبت از گروه‌های آسیب پذیر گفت: باید نسبت به غربالگری رانندگان و مسافران به صورت مستمر اقدام لازم انجام شود و رانندگان از سوار کردن مسافران دارای علائم خودداری کنند، همچنین از فعالیت افرادی که دارای علائم بیماری هستند جلوگیری شود. 

ضامنی با بیان اینکه استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مانند دستکش، ماسک و مواد ضد عفونی توسط رانندگان الزامی است ادامه داد: دستگاه های متولی تامین این محصولات باید نیاز حوزه حمل و نقل عمومی شهری کشور را در چارچوب الزامات تعریف شده تامین کنند تا بتوان نسبت به اجرایی کردن این موارد اقدام لازم انجام شود. همچنین در شهرهای دارای زیرساخت های پرداخت الکترونیک باید، دریافت و پرداخت کرایه باید به صورت غیر نقدی و به صورت الکترونیک انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: پیامهای آموزشی بهداشتی با محتوای چگونگی رفتار رانندگان در مقابله با کرونا ویروس در قالب پیامک، اینفوگرافی، پوستر و کلیپ تهیه و ارسال و به صورت دوره ای توسط این اتحادیه در اختیار تاکسیرانی ها قرار خواهد گرفت.

تاکنون ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، فوت ناشی از این ویروس در کشور به سه هزار ۸۷۲ نفر رسیده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.