سید حسن نصرالله سه شنبه شب در سخنانی به مناسبت نیمه شعبان که از شبکه­‌های خبری و رسانه­‌های نزدیک به حزب الله پخش شد با تبریک سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) از تلاش ­های کادر درمانی و بهداشتی کشورش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت: از تمامی مسئولان به‌ویژه مسئولان وزارت بهداشت و تیم‌های پزشکی که برای مهار شیوع ویروس کرونا در چارچوب حفظ سلامت شهروندان تلاش می‌کنند، تشکر  و قدرانی می‌کنم.

دبیرکل حزب‌الله افزود: پیام‌هایی از پزشکان مسلمان و کادر پزشکی دریافت کرده‌ام که مشابه پیام‌هایی است که مردان مقاومت برایم ارسال کرده‌اند.

وی همچنین سالروز شهادت شهید محمد باقر صدر به همراه خواهرش توسط صدام حسین رییس جمهوری مخلوع عراق را تسلیت گفت و از این شهید گرانقدر  به عنوان فیلسوف و اندیشمند یاد کرد.

دبیرکل حزب الله گفت: شهید صدر وقتی انقلاب اسلامی ایران پیروز شد، فرمود:"امام خمینی (ره) آنچه را که انبیا دنبال آن بودند محقق ساخت. شهید صدر نمونه اخلاص و تواضع بود و از امام خمینی و جمهوری اسلامی و انقلاب ایران حمایت می‌کرد".

وی این جمله معروف شهید صدر را که گفته است «در امام خمینی ذوب شوید؛  همچنانکه او در اسلام ذوب شده است»، یاد آور شد و بر ادامه این مسیر الهی تاکید کرد.

وی تلاش برای مقابله با کرونا را وظیفه ای همگانی و نبردی انسانی و به دور از وابستگی های دینی، سیاسی و نژادی دانست.

سید حسن نصرالله با اشاره به پیامدهای ناشی از شیوع  کرونا اضافه  کرد که جنگ‌ها، وبا و ویروس  منجر به فروپاشی ایدولوژی‌هایی خواهد شد و شرایط بعد از  کرونا نشان می‌دهد  برخی گرفتار انحطاط اخلاقی شدند و نمونه‌ آن، اظهارات برخی  مقامات فرانسوی بود که ‌گفتند برای تست واکسن و داروی کرونا از آفریقایی‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: ما باید در این شرایط به وظایف و مسئولیت خود عمل کنیم و انسانیت را از یاد نبریم و به توصیه‌های گفته شده در مورد کرونا عمل کنیم.

سید حسن نصرالله نیمه شعبان را دارای جایگاهی ویژه‌ نزد خداوند دانست و اظهار داشت: امام صادق (ع) در فضیلت این شب فرموده است  نیمه شعبان بعد از لیالی قدر برترین شب محسوب می شود که خداوند گناه بندگانش را می‌بخشد.

وی گفت: بنا به روایات و احادیث نقل شده از پیامبر  (ص) و ائمه معصومین (ع)، امام زمان (ع) با ظهور خود جهان را از عدل، صلح و محبت پر خواهد کرد. 

دبیر کل حزب الله گفت: اعتقاد به منجی منحصر به مسلمانان و شیعیان نیست و مسیحیان نیز معتقد به رجعت حضرت عیسی بن مریم (ع) هستند.

سید حسن نصرالله با اشاره به نگرانی صهیونیست‌ها از ظهور مهدی موعود (ع) گفت  هم‌ اکنون در فلسطین اشغالی رژیم غاصبی وجود دارد که نگران حفظ موجودیت سیاسی خویش است و بیم دارد  بیش از هشتاد سال عمر نکند.

وی همچنین، پرهیز از نقل مطالب و روایات مشکوک و مخدوش منتسب به ییامبر اسلام را ضروری خواند و گفت: جعل روایات با اغراض سیاسی و به نفع شخصیت‌های سیاسی در دوره‌های مختلف اسلامی به ویژه دوره بنی امیه معمول بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.