محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه پالایش و بررسی تمامی اطلاعات ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد، افزود: در مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن حدود ۵۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که پالایش آنان هم اکنون در حال انجام است.

او ادامه داد: پالایش افرادی که در سامانه ثبت نام کرده‌اند در حال انجام است، اما افرادی که از طریق پیامک ثبت نام کرده بودند هنوز اجرایی نشده است و منتظر بهبود شرایط کشور از لحاظ کرونایی هستیم تا بعد از اتمام آن بتوانیم اقدامات و فراخوان جهت ثبت نام افراد را انجام دهیم.

متقاضیان مسکن ملی نگران بررسی وضعیت نباشند

محمودزاده با بیان اینکه متقاضیان و ثبت نام کنندگان به هیچ عنوان نگران بررسی وضعیت طرح اقدام ملی مسکن نباشند،گفت: هم اکنون تمامی اقدامات در این زمینه در حال انجام است و متقاضیان نگرانی بابت تاخیر در تحویل و یا تاخیر در پالایش نداشته باشند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه به زودی کارگاه‌های ساختمانی براساس پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را آغاز می‌کنند، گفت: سعی خواهیم کرد تا با ارائه پروتکل‌های بهداشتی به ستاد ملی مبارزه با کرونا و همزمان با موافقت آن‌ها فعالیت کارگاه‌های ساختمانی آغاز شود.

محمودزاده توضیح داد: با توجه به کندی روند ساخت و ساز در تمامی بخش‌ها، این بازار به سمت رکود معاملات هدایت شده است.

محمودزاده با اشاره به مشکلاتی که در این بازه برای مستاجران ایجاد شده است، افزود: بسته اجاره‌ای برای حمایت از مستاجران آماده و به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه شده است و ما منتظر تایید و یا رد آن‌ها هستیم.

معاون مسکن و ساختمان تصریح کرد: در بسته‌ای که در حوزه بازار اجاره به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه شده، سعی شده است تا نگرانی مستاجران در این زمینه برطرف شود چرا که هم اکنون تعدادی از این افراد با مشکل مواجه شده‌اند.

محمودزاده اظهار کرد: در بسته ارائه شده به ستاد ملی کرونا تاخیر یک ماهه تخلیه واحد‌ها ارائه شده است که امیدواریم به تصویب برسد.

او ادامه داد: این طرح ابلاغ شده است و امیدواریم در ستاد ملی مبارزه با کرونا به تصویب برسد تا از طریق آن بتوانیم مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی افزود: مستاجران نگرانی بابت تخلیه واحد‌های خود نداشته باشند.

محمودزاده با بیان اینکه بازار اجاره، خرید و فروش مشکلی ندارد و ما با طرح‌های ارائه شده بازار مسکن را مدیریت خواهیم کرد، گفت: طرح اقدام ملی مسکن خود نقش موثری در بهبود وضعیت بازار مسکن خواهد داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.