رضا صیدی بیان اینکه گروه جهادی شهدای واگن پارس از ۱۵ اسفند ۹۸ به صورت عملیاتی وارد میدان جنگ با کرونا شدند، بیان کرد: ضدعفونی معابر پر تردد، تب‌سنجی واحدهای مسکونی، ارائه آموزش توسط پرستاران از جمله اقدامات در جبهه مقابله با کرونا به شمار می‌رود.

وی افزود: گروه جهادی شهدای واگن پارس در چند روستای اراک عملیات ضدعفونی، توزیع محلول‌ها و تب‌سنجی را انجام داده است. در همین راستا خانواده سردار شهید نیازعلی طالبی منزل خود را به منظور راه‌اندازی قرارگاه جهادی و تولید ماسک در اختیار این گروه قرار دادند که از دوم فروردین تولید ماسک با همکاری۶ کارگاه آغاز شد.

صیدی عنوان کرد: با مشارکت خیرین چرخ‌های خیاطی و ۵۰ نیرو تامین و پارچه و نخ نیز از طریق کمک‌های مردمی و اعضای گروه جهادی تهیه شد. دو بیمارستان‌ در اراک درخواست تولید گان داشتند که پس از تاییدیه در حال حاضر روزانه ۱۲۰ گان بیمارستانی و ۲ تا ۴ هزار عدد ماسک در این کارگاه‌ها تولید می‌شود.

نیازعلی طالبی دوازدهم خرداد ماه سال ۱۳۳۳ متولد شد. دوران کودکی و نوجوانی را با بازی و تحصیل پشت سر گذاشت و تا کلاس ششم ابتدایی درس خوانداما به دلیل مشکلات مالی از ادامه تحصیل باز ماند.در سال ۱۳۵۲ به خدمت سربازی رفت .دوسال بعد به آغوش گرم خانواده بازگشت وازدواج کرد و ثمره این ازدواج مبارک دو پسر به نام های عبدالرضا و ابوذر است .

سالهای بعد از خدمت سربازی او همزمان بود با اوج گیری مبارزات مردم ایران بر علیه حکومت محمدرضا پهلوی. بعد از حمله رژیم بعثی عراق به میهن  و شروع جنگ در هجدهمین روز از جنگ  به عضویت سپاه در آمد تا بیشتر بتواند به انقلاب و وطن خود خدمت کند .بعد از آن راهی جبهه شد. او در اولین نوبت حضور در جبهه به عنوان مسئول گروه اعزامی از اراک به جبهه رفت. مدتی بعد به عنوان مسئول اسلحه خانه به خدمت خود ادامه داد.

بعد از آن فرمانده گروهان شد و آخرین مسئولیت وی فرماندهی گردان پیاده لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب (ع)بود. در تمام صحنه های جنگ وعملیات ایران علیه دشمنانش فعالانه شرکت داشت و دمی از پای ننشست تا این که  رو دوم خرداد سال ۶۱  یک روز قبل از آزاد سازی خرمشهر  در عملیات الی بیت المقدس در اثر اصابت ترکش خمپاره به قسمت پهلو و سر به شهادت رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.