«علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی امروز چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ در تماسی تلفنی با «سرگئی ورشنین» معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه گفتگو کرد. 

طرفین در این گفتگو اوضاع منطقه از جمله آخرین تحولات در صحنه میدانی و سیاسی یمن و سوریه را مورد بررسی قرار داده و ضمن حمایت از پیشنهاد آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد برای توقف مخاصمات نظامی به منظور متمرکز شدن امکانات برای مبارزه با ویروس کرونا، سایر کشورها و جامعه بین‌المللی را به ارائه کمک های مورد نیاز به دو کشور، فراخواندند.

دو طرف همچنین بر ضرورت تداوم رایزنی ها بین ایران و روسیه در خصوص تحولات منطقه تاکید کردند. 

،به گزارش فارس، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز جمعه ۱۵ فروردین ماه طی اظهاراتی گفت که امروز فقط باید یک دغدغه در تمام جهان ما باشد و آن نبرد مشترک ما علیه ویروس کرونا است.

‌دبیرکل سازمان ملل گفت: «به دنبال توقف درگیری‌ها در تمام مناطق سوریه هستیم تا امکان رسیدن کمک‌های بشردوستانه وجود داشته باشد.درگیری‌ها در یمن با وجود حمایت از آتش بس از سوی حوثی‌ها و طرف‌های متعدد دیگر افزایش یافته است.»

وی اضافه کرد: «دعوت می‌کنم که تمامی طرف‌ها، درگیری وحشتناک و کابوس‌وار انسانی در یمن را متوقف کرده و دور میز مذاکرات بنشینند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.