«کی‌یر استارمر» رهبر جدید حزب کارگر روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای افزود؛ مقصود من اعلام زمان دقیق نیست بلکه ارائه یک راهبرد از سوی دولت است. 

وی ادامه داد: شرایط برای مردم بسیار دشوار و لازم است بدانیم که دولت چه برنامه‌ای را در نظر گرفته است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس چهارم فروردین با اعلام وضعیت اضطراری از مردم این کشور خواست تا در راستای مقابله با کرونا از خانه بیرون نروند.

او در سخنانی که از رسانه‌های گروهی پخش شد تصریح کرد که افراد تنها در شرایط اضطراری قادر به خروج از خانه هستند.

به گفته نخست وزیر انگلیس، تمام فروشگاه‌ها به غیر از عرضه کنندگان کالاهای ضروری مانند خوراکی و دارویی بلافاصله تعطیل شده، ملاقات با دوستان ممنوع و تنها یک شکل از ورزش در روز در فضای آزاد مجاز است.

جانسون همچنین عنوان کرد که تردد به محل کار تنها در شرایط اضطرار و اگر امکان کار از خانه وجود نداشته باشد امکان پذیر است.

وی هشدار داد اگر مردم از دستورالعمل‌های دولت پیروی نکنند، پلیس اختیار ویژه‌ای خواهد داشت تا مطابق با قانون عمل کرده و متخلفان را جریمه و گردهمایی ها را متفرق کند.

جانسون چهار روز بعد اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده و اینک در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان با مرگ دست به گریبان است.

اعضا و مشاوران دولت با حضور کارشناسان علوم پزشکی امروز در غیاب نخست وزیر جلسه اضطراری تشکیل داده تا درباره مقررات منع رفت و آمد تجدید نظر کنند. نتیجه این جلسه هفته آینده در کنفرانس خبری دولت اعلام خواهد شد.

رسانه‌ها پیش‌بینی می‌کنند که با توجه به افزایش آمار ابتلا به کرونا در انگلیس، محدودیت‌ها دست کم تا ماه آینده میلادی تمدید شود. 

اسکای نیوز در همین زمینه گزارش داد که برخی اعضای دولت معتقدند، تصمیم گیری درباره توقف مقررات منع رفت‌وآمد باید به زمان بازگشت نخست وزیر به سر کار موکول شود. 

این بدین معناست که باتوجه به وخامت وضعیت جسمانی جانسون، بعید است که او تا چند هفته آینده از بیمارستان ترخیص شود و لذا دورنمایی برای رفع مقررات منع تردد به زودی قابل تصور نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.