سرانجام موضوع دبیرکلی مهدی محمدنبی در فدراسیون فوتبال تایید شد تا فدراسیونی‌ها بتوانند به موضوع اصلاح اساسنامه بپردازند. در حال اعلام شده اساسنامه فدراسیون تا پایان تیرماه تنظیم می‌شود اما موضوع مهم‌تر درباره بندهای اصلی این اساسنامه است که باید درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شود. موضوعی که نبی در آن سابقه موفقی ندارد.

موضوع اول کم بودن تعداد اعضا است که باید درست شود اما ظاهرا تصمیمی برای تغییر آن وجود ندارد چرا که افزایش تعداد اعضا شانس این هیئت رییسه کم می‌شود زیرا با افزایش تعداد اعضا، روسای هیئت فوتبال از اکثریت خارج خواهند شد. این در حالی است که می‌توان تعداد نمایندگان باشگاه‌ها و برخی تشکل‌ها را افزایش دهند.

موضوع دیگر ایجاد تغییرات در آیین‌نامه‌ها مانند کمیته اخلاق و کمیته انضباطی و ارکان حقوقی است و هم‌چنین بحث مربوط به آرای وزارت باید دید به چه شکلی درخواهند آمد و باید به صورت شفاف هم اعلام شود. چون از قبل یک اساسنامه نوشته شده بود که بسیار گنگ و نامفهوم بود ولی این بار باید به صورت درست و مشخص انجام شود که حرف حدیثی در آن نباشد. نبی در دو سری اصلاح قبلی در سال‌های ۸۶ و ۹۰ هم حضور داشت اما کار به صورت دقیق انجام نشد و باید دید این بار چه خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.