رویترز گزارش داد، دولت فرانسه بودجه‌ مورد انتظار برای انجام اقدامات جهت مقابله‌ با گسترش کروناویروس را که بدترین بحران پس از جنگ جهانی دوم به حساب می‌آید، بیش از دو برابر افزایش داد.

وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه اعلام کرد که دولت اکنون انتظار دارد با تخصیص بیش از ۴ درصد تولیدات ناخالص داخلی به میزان ۴۵ میلیارد یورو از ماه گذشته، بودجه‌ بسته مقابله با بحران به ۱۰۰ میلیارد یورو رسیده باشد.

وی هم‌چنین اظهار کرد: این رقم ممکن است با توجه به شیوع کرونا و تغییر و تحول سریع شرایط اقتصادی و نیاز شرکت‌هایمان تغییر کند. ما می‌خواهیم همه‌ی شرکت‌هایمان را از این وضعیت نابه‌سامان نجات دهیم.

دولت فرانسه چهارشنبه‌ی آینده دومین اصلاحیه برنامه‌ی بودجه سال ۲۰۲۰ را ارائه خواهد کرد. وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه پیش‌بینی کرده است که اقتصاد فرانسه در سال ۲۰۲۰ با رکود شش درصدی روبرو شود که بیشترین میزان از سال ۱۹۴۵ می‌باشد.

از زمان قرنطینه شدن فرانسه در ۱۷ مارس، دولت در اقدام خود برای مقابله با بحران به ادامه‌ی فعالیت‌های اقتصاد به میزان دو سوم پرداخته است.

وزیر بودجه فرانسه اعلام کرد: با سقوط فعالیت‌های اقتصادی کشور در بحبوحه‌ی این بحران، با کسری بودجه بخش دولتی به میزان ۷/۶ درصد در سال جاری روبرو خواهیم شد.

این رقم تقریباً دو برابر (۳/۹ درصد) کسری بودجه‌ی بخش دولتی در ماه گذشته و بیشترین رکورد اقتصادی است که فرانسه از سال ۲۰۰۹ در طول بحران‌های مالی جهانی به میزان ۷/۲ درصد تجربه کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.