رویترز گزارش داد، براساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، تاکنون شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۴۶۲ هزار نفر رسیده است. طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۷ هزار مبتلای قطعی تازه به شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا افزوده شده است.

در حالی که چهارشنبه بیش از یک هزار و ۹۰۰ نفر در آمریکا جان خود را از دست دادند، روز پنجشنبه شمار قربانیان نزدیک به یک هزار و۷۰۰ نفر بوده است. تا زمان مخابره این خبر برخی از ایالت‌های آمریکا هنوز آمار خود را منتشر نکرده بودند. با این حساب، شمار ملی قربانیان کووید ۱۹ در آمریکا تاکنون به ۱۶ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.

این در حالی است که به رغم ثابت ماندن شمار مبتلایان جدیدی که در بیمارستان در ایالت نیویورک بستری می‌شوند، تعداد قربانیان طی دو روز گذشته در بالاترین میزان بوده است.

فرماندار نیویورک گفته است که دست‌کم ۷۹۹ نفر روز پنجشنبه جان خود را از دست داده‌اند و شمار قربانیان در روز چهارشنبه نیز همین میزان بوده است.

در همین حال یک استاد دانشگاه هاروارد به سی ان ان گفت: احتمالاً شمار قربانیان روزانه در نیویورک بیشتر از تعداد شمار قطعی اعلام شده روزانه است، چرا که تعدادی در خانه بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند و با یک فاصله زمانی برای تأیید مرگ آنها بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا آمار آنها اعلام می‌شود. به همین خاطر تعداد قربانیان خارج از بیمارستان‌ها در همان روز به تعداد کلی روزانه اضافه نمی‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.