نتیجه تحقیقات دو کارشناس آلمانی نشان می‌دهد که میزان شیوع کرونا در کشورهای جهان بسیار بیشتر از ارقام اعلام شده است و ده‌ها میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

به گزارش شبکه «دویچه وله»، «کریستین بامر» و «سباستین ولمر» از دانشگاه گوتینگن آلمان بعد از بررسی داده‌های ماهنامه «بیماری‌های عفونی لانست»(Lancet Infectious Diseases) درباره شیوع ویروس کرونا در جهان ادعا کردند، کشورهای جهان تنها حدود ۶ درصد از میزان ابتلا به این ویروس را شناسایی کرده‌اند.

به گفته این دو کارشناس آلمانی، ارقام واقعی میزان ابتلا به ویروس کرونا در جهان بسیار بیشتر از ارقام اعلام شده است و ابتلای میلیونها نفر هنوز شناسایی نشده است.

به گفته آنها، هم اکنون ده‌ها میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا هستند .

سباستین ولمر در این باره گفته است: «نتایج (تحقیقاتمان) بدان معناست که دولت‌ها و سیاستگذاران باید در تفسیر ارقام (رسمی اعلام شده در زمینه میزان ابتلا و فوتی کرونا) به شدت محتاط باشند».

به گفته او، تفاوت بسیار زیاد ارقام اعلام شده درباره میزان ابتلا به کرونا و میزان واقعی آن در جهان نشان می‌دهد که داده‌های رسمی کشورهای مختلف درباره این ویروس اطلاعات مفیدی نیستند.

این دو تحلیلگر آلمانی در گزارش خود نوشته‌اند، محتمل است که تا ۳۱ مارس (۱۲ فروردین) در آلمان ۴۶۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده باشند.

به گفته آنها تا ۱۲ فروردین، تعداد تخمینی مبتلایان به کرونا در آمریکا بیش از ۱۰ میلیون نفر بوده و شمار مبتلایان در اسپانیا بیش از ۵ میلیون تن، در ایتالیا نزدیک به ۳ میلیون نفر و در انگلیس حدود ۲ میلیون مبتلا بوده است.

کریستین بامر و سباستین ولمر معتقد هستند، تعداد ناکافی و دیرهنگام تست کرونا می‌تواند دلیل این باشد که برخی کشورها از قبیل ایتالیا و اسپانیا در قیاس با آلمان با نرخ بسیار بیشتر مرگ و میر ناشی از این ویروس مواجه شده‌اند.

در بخشی از گزارش این دو تحلیلگر آلمانی به آمار چندی قبل دانشگاه «جانز هاپکینز» درباره آمار ابتلا به کرونا اشاره شده و آمده است: «در حالی که زمان نگارش این گزارش داده های جانز هاپکینز ابتلای کمتر از یک میلیون نفر در جهان را نشان می دهد، تخمین ما این است که (میزان ابتلا) چند ده میلیون نفر باشد».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.