فرج‌الله شکوهی‌پور درباره آخرین وضعیت جوی استان بوشهر، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته،  دمای هوا در برخی نقاط استان بوشهر افزایش یافت و در دشتی و دشتستان به ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر رسید.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه دمای هوا در شهرستان جم به 22 درجه سانتیگراد بالای صفر رسید، گفت: اکنون شهرستان جم دارای کمترین دما در استان بوشهر است.

وی از افزایش سرعت وزش باد خبر داد و بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته  جهت باد در استان بوشهر جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت 14 تا 42  کیلومتر در ساعت  و گاهی بیش از 60 کیلومتر  افزایش می‌یابد.

شکوهی‌پور با اشاره به بروز توفان و گرد و خاک، افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی امروز و فردا آسمان استان طی ساعاتی ابری گاهی با بارش پراکنده باران و رعدوبرق و در برخی مناطق وزش تندباد لحظه‌ای هم افزوده می‌شود.

وی با اشاره به احتمال وقوع صاعقه و بارش تگرگ در مناطق مستعد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود از اواخر وقت فردا وزش جریانات شمال غربی بر روی دریا و سواحل شمالی استان آغاز شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از مواج شدن خلیج فارس خبر داد و تصریح کرد: با  افزایش سرعت وزش باد در استان خلیج فارس و سواحل استان به تناوب تا اواسط هفته پیش‌رو مواج و متلاطم است.

شکوهی‌پور، وزش باد، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را از شرایط جوی هفته آینده دانست و بیان کرد: اکنون ارتفاع موج دریا در استان بوشهر 90 تا 180 سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای بیش از 2 متر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه اکنون وضعیت جوی در استان بوشهر بسیار ناپایدار است، تاکید کرد: با توجه به ناپایداری جوی در استان بوشهر  تقاضا می‌شود ضمن  اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه شناورهای کوچک و تفریحی و مسافری از قرار گرفتن در فضای باز، زیر درختان و تاسیسات فلزی جلوگیری شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.