در حالی که کره‌جنوبی افزایش ۱۳ درصدی برای پرداخت هزینه نظامیان آمریکایی حاضر در این کشور را پیشنهاد داده اما آمریکا خواستار افزایش بیشتری شده که همین موضوع باعث ایجاد بن بست در ادامه همکاری نظامی آمریکا و کره‌جنوبی شده است.

به گزارش رویترز، این پیشنهاد در حالی توسط دولت آمریکا رد می‌شود که بن بست بوجود آمده در سایه شیوع ویروس کرونا ممکن است آمادگی نظامی آمریکا و کره‌جنوبی را با تهدید مواجه کند.

اما کارشناسان گفته‌اند که روابط کره‌جنوبی و آمریکا در خطر بزرگتری قرار گرفته و امکان دارد این ائتلاف با فروپاشی همراه شود.

آمریکا حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی در کره‌جنوبی مستقر کرده و مدعی است که این نظامیان با هدف ایجاد بازدارندگی در مقابل پیونگ‌یانگ و ارسال پیام به چین درباره نفوذ و توانایی آمریکا در آسیاست.

ترامپ معتقد است کره‌جنوبی ثروتمند که اقتصادش از استرالیا نیز بزرگتر است از مزایای حضور نظامی آمریکا در کشور خود بهره می‌برد و واشنگتن به یک شریک فرا اقیانوسیه‌ای با درخواست‌های غیر منطقی از سوی کره‌جنوبی تبدیل شده است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که چند روز پیش اعضای حزب دموکراتیک خلق کره جنوبی با تجمع مقابل  یکی از پایگاه های نظامی این کشور خواستار خروج نظامیان آمریکا از کره جنوبی شدند.

 مردم کره جنوبی بارها در اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی که باعث ایجاد مشکلات زیادی در این کشور شده‌اند، تظاهرات کرده و خواستار خروج ارتش آمریکا از این کشور هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.