آناتولی گزارش داد، وزارت کشور ترکیه در بیانیه‌ای گفت: این منع آمد و شد در استان‌های آنکارا، آدانا، آنتالیا، آیدین، بالیکسیر، بورسا، دنیزلی، دیاربکر، ارزروم، اسکیشهیر، غازیان‌تپه، هاتای، استانبول، ازمیر، قهرمان‌مرعش، کایسری، قوجاایلی، قونیه، ملطیه، مانیسا، ماردین، مرسین، موغله، اردو، سَقاریه، سامسون، شانلی‌اورفا، تکیرداغ، ترابزون، وان و زونگولداغ اعمال شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: بخشنامه‌ای در رابطه با این موضوع به فرمانداری‌ها ارسال شد.

در این بخشنامه آمده است: نانوایی‌ها، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که محصولات بهداشتی و لوازم پزشکی تولید می‌کنند از این دستور مستثنی هستند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند. این منع آمد و شد در رابطه با افرادی که مراسم دفن اقوام درجه یک خود را انجام می‌دهند و همچنین افرادی که برای اهدای خون و پلاسما به صلیب سرخ ترکیه وقت قبلی دارند، اعمال نمی‌شود.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه ضمن آنکه از مردم خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و از روی ترس و وحشت خرید نکنند، گفت: این منع آمد و شد نیمه‌شب یکشنبه به پایان می‌رسد.

وی افزود: این یک منع آمد و شد عادی نیست. این یکی از اقداماتی است که برای مبارزه با ویروس کرونا اتخاذ شده است.

فخرالدین آلتون، رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه نیز از مردم خواست تا از این منع آمد و شد پیروی کنند. وی در توییتی نوشت: همه باید دستورات لازم برای فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا به مهار شیوع ویروس کرونا کمک کنند.

در حال حاضر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه به ۴۷۰ هزار و ۲۹ تن و شمار قربانیان به ۱۰۰۶ تن رسیده است. به طور کلی ۲۴۲۳ تن نیز از بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.