مجله آمریکایی "defensenews" فاش کرد که آمریکا یک سامانه پدافندی جدید به‌نام "C- RAM" را کنار سامانه پدافندی پاتریوت در عراق مستقر کرده است.

آمریکا سامانه پاتریوت را در دو پایگاه عین الاسد در الانبار و حریر در منطقه کردستان عراق مستقر کرده است.

این مجله نوشت: سامانه جدید "C- RAM" نیز در چند منطقه در عراق برای مقابله با خمپاره‌ها، راکت‌ها و گلوله‌های توپ توسط وزارت دفاع آمریکا مستقر شده است.

این مجله افزود: سامانه جدید می‌تواند از افراد نیز در برابر حملات راکتی محافظت کند.

بر پایه این گزارش، وزارت دفاع آمریکا چند پایگاه خود در عراق را تخلیه و نیروهایش را در بزرگترین و بهترین پایگاه‌ها تقویت کرده است و آنها حفاظت‌شده هستند و از چتر حفاظتی سامانه‌های Patriots و C-RAM بهره‌مند خواهند شد.

مجله "defensenews" نوشت: تقویت نیروهای آمریکایی در پایگاههای حفاظت‌شده توسط سامانه‌های Patriot و C-RAM حفاظت بیشتری از آمریکایی‌ها ایجاد خواهد کرد و گامی مثبت است اما احتمالاً کافی نیست.

در همین حال، دیوید شینکر دستیار وزیر خارجه آمریکا امروز شنبه از تداوم مقدمه‌چینی واشنگتن برای برگزاری دور جدیدی از گفت‌وگوی راهبردی با عراق خبر داد و گفت که اعضای تیم مذاکره‌کننده آمریکا مشخص شده‌اند.

وی در سخنانی مطبوعاتی تصریح کرد: دولت ترامپ به مقدمات برگزاری دور جدیدی از گفت‌وگوی راهبردی با عراق که مایک پامپئو وزیر خارجه در اوایل این هفته اعلام کرده بود، ادامه می‌دهد و زمان برگزاری آن نیمه ماه ژوئن آینده تعیین شده است.

شینکر گفت: دولت آمریکا تیمی به‌ریاست سفیر دیوید هیل تشکیل خواهد داد و اعضای آن از چند وزارتخانه از جمله وزارت خزانه‌داری و دفاع هستند.

وی گفت: اگر بغداد شراکتی راهبردی با واشنگتن ایجاد کرده است، نیاز به انجام گام‌های قانع‌کننده دارد.

بر پایه این گزارش، شینکر "از مسئولان عراقی خواست که اگر خواهان باقی ماندن نیروهای ائتلاف هستند، اقداماتی را برای تأمین حفاظت آنها اتخاذ کنند".

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.