مدیران باشگاه پرسپولیس به تازگی موفق شدند کمیته حقوقی فیفا را مجاب کنند تا مطالبات دو تن از طلبکاران این باشگاه یعنی سرتن چوک دستیار برانکو در فصل شانزدهم و همچنین گابریل فرناندو هافبک سرخپوشان در فصل چهاردهم را از محل درآمدهای باشگاه در فیفا پرداخت کند.

البته این اتفاق به سادگی رقم نخورد و نیاز به رایزنی‌های گوناگون و نامه‌نگاری‌های پیاپی داشت، اما در نهایت پرونده‌ای بود که به نتیجه رسید. گفته می‌شود رقم مجموع مطالبات باشگاه از فیفا در محل درآمدهای خود بیش از ۶۶۰ هزار دلار است و تا اینجای کار ۴۳ هزار دلار صرف تسویه حساب با چوک و گابریل شده، اما شنیدیم مدیران باشگاه از همین راهکار استفاده خواهند کرد تا با نیلسون دروازه‌بان برزیلی این باشگاه هم تسویه حساب کنند.

طلب نیلسون چندان بالا و چشمگیر نیست و با تمام جریمه‌ها، دیرکرد و حق دادرسی بیشتر از ۴۰ هزار دلار نمی‌شود. از این رو سرخپوشان می‌خواهند مثل دو تجربه قبلی، از محل درآمدهای خود در فیفا این پرونده را نیز ببندند. البته این موضوع به رضایت فیفا بستگی دارد. از آنجا که فوتبال ایران همچنان تحت تأثیر تحریم‌های آمریکاست، فدراسیون جهانی فوتبال نمی‌تواند به سرعت با همه پیشنهادها و درخواست‌های مالی باشگاه پرسپولیس موافقت کند، اما سرخپوشان برای حل پرونده‌هایی که رقم پایینی دارد، از فیفا درخواست کمک دارند تا چالش بیشتری برای‌شان رقم نخورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.