به گزارش نیویورک پست، اندرو کومو فرماندار نیویورک در واکنش به تصمیم شهردار برای بستن مدارس تا ‌پایان سال انتقاد کرد و گفت: بیل دو بلاسیو شهردار نیویورک چنین اجازه‌ای ندارد.  

تنها چند ساعت بعد از انکه بلاسیو گفت که مدارس نیویورک تا ماه سپتامبر (۱۱ شهریور) باز نخواهد شد، کومو خطاب به شهردار نیویورک گفت: وی آن‌ها را نبسته و نمی‌تواند آن‌ها را باز کند.  

فرماندار نیویورک افزود: مرجع قانونی در این شرایط من هستم و هر تصمیمی در مورد این موضوع بزودی گرفته نمی‌شود.  

کومو در کنفرانس خبری گفت: تا چند روز آینده تصمیم گیری نمی‌شود، زیرا ما نمی‌دانیم و من نمی‌توانم به شما بگویم که در ماه مه (خرداد) چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.  

خبرگزاری رویترز شامگاه شنبه اعلام کرد که شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا به ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر رسید و این کشور هم اکنون بالاترین شمار مرگ و میر را در جهان دارد.  

تعداد مبتلایان نیز در این کشور از نیم میلیون نفر افزایش یافت.  

ایالات متحده تا به امروز (شنبه) بیشترین تعداد مرگ و میر را در ویروس همه گیری کرونا به خود اختصاص داده و تقریباً در چهار روز گذشته هر روز دو هزار نفر به علت بیماری کووید ۱۹ جان باختند.  

کارشناسان بهداشت عمومی هشدار داده‌اند که شمار مرگ و میر آمریکا در تابستان به ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید اگر مدت زمان دوران قرنطینه که باعث تعطیلی مراکز خرید و تجارت شده بعد از ۳۰ روز لغو شود.  

قوانین قرنطینه اجباری و ماندن در خانه در هفته‌های اخیر در ۴۲ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا اجرایی شده اما از طرف دیگر رکود اقتصادی و تاثیر کرونا بر تجارت ضربه مهلکی بر اقتصاد آمریکا وارد کرده و انتظار میرود تا پایان ماه شمار بیکاران آمریکا به ۲۰ میلیون نفر برسد.  

دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد که  تا کنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاسر جهان به بیش از یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر و شمار جان باختگان نیز بیش از ۱۰۷ هزار نفر گزارش شده است.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.