دمیتری پسکوف روز شنبه در گفت وگو با شبکه اول تلویزیون روسیه گفت: امروز تمامی سیستم هایربهداشتی جهان در شرایط فشرده کار می‌کنند و ما شاهد رکوردهای ناگوار از جمله در ایتالیا، آمریکا و اسپانیا هستیم البته آمارها در آلمان آرامش بخش‌تر است که نشان میدهد این کشور سیستم بهداشتی قوی‌تری داشته است.

وی ادامه داد: به همین خاطر ما در ادامه کار خود برای مقابله با کرونا برغم فشردگی کار، به تجربه آلمان‌ها توجه می‌کنیم و روسیه شرایط لازم برای ادامه کار همچون سیستم بهداشتی آلمان را دارد.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه همچنین خاطرنشان کرد که کارایی برخی سازمان‌های بین المللی در مبارزه با بیماری همه گیر کرونا رضایت بخش نبود.

وی در واکنش به اینکه مشارکت سازمان بهداشت جهانی، سازمان تجارت جهانی و گروه ۲۰ کشور صنعتی جهان موسوم به جی‌۲۰ در مقابله با کرونا را چگونه ارزیابی می‌کند، اظهار داشت: واقعا این بیماری و بحران بوجود آمده ناشی از آن بی‌سابقه است اما کارایی سازمان‌هایی که نام بردید، مطلوب نبود. 

 سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در ادامه گفت وگوی تلویزیونی، وضعیت انتشار کرونا در مسکو را سخت خواند و گفت که بیمارستان ها درشرایط دشواری هستند.

وی ادامه داد: وضعیت در مسکو و سن‌پترزبورگ تا اندازه زیادی متشنج است زیرا که شمار بیماران هر روز بیشتر می‌شود.وی همچنین گفت که در طول دو هفته آینده مشخص خواهد شد که  چه زمانی به اوج بیماری کرونا در روسیه نزدیک می شویم.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه سپس با اشاره به شمار زیاد قربانیان و مبتلایان به کرونا در آمریکا گفت: طرف روسی با آمریکا ابراز همدردی می‌کند و امیدوارم که این کشور بتواند از بحران کنونی خارج شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا، ستاد مقابله با گسترش کرونا در روسیه اعلام کرد: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه با ثبت یک هزار و ۶۶۷ مورد جدید به ۱۳ هزار و ۵۸۴ نفر رسیده است.

تعداد جانباختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا هم در این کشور به ۱۰۶ نفر رسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.