روحانی: فعالیت کسب و کارهای کم ریسک در تهران از شنبه‌ آغاز می‌شود /اگر شرایط در ماه رمضان هم اینگونه باشد، اجتماعاتی نخواهیم داشت

 حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری صبح امروز در ستاد ملی مدیریت مبارزه با کرونا گفت:  یکی از برنامه‌های فاصله گذاری هوشمند شروع کسب و کار هوشمند در تهران است، هر کسب و کار کم ریسکی که قرار است کار خود را شروع کند باید کدی را از سامانه مورد نظر وزارت بهداشت دریافت کند و امروز هم می گوییم آنانی که هنوز فرصت نکردند به این سامانه متصل شوند در همین یکی دو روز آینده این کار را انجام دهند.

اهم اظهارات رئیس جمهور را به نقل از ایرنا و فارس بخوانید؛

*در این راستا وزارت بهداشت و درمان با اصناف هماهنگ کردند که هر صنفی که می‌خواهد شروع کند و فعال شود وارد سامانه شود و در آن ثبت نام کرده و کد مربوطه دریافت کند و همیشه وزارت بهداشت و درمان از طریق این سامانه با آنها مرتبط باشد.

*اکثریت افراد این کد را دریافت کردند اما ممکن است افرادی جا مانده باشند یا هنوز ارتباط با این سامانه برقرار نشده باشد. از همه کسبه و فعالین اقتصادی که  از دیروز  کار را شروع کردند آنهایی که به سامانه متصل نشدند در همین هفته جاری و تا پایان هفته به این سامانه متصل شوند و کاری است که برای آینده کشور و برای خود کسبه مفید است. 

*قرار شد در پایان این دوره افراد و بنگاه‌هایی که در این زمینه خوب فعالیت کردند دارای امتیاز باشند و امتیاز آنها هم به صورت خاصی مشخص شود و تابلویی به آنها ارائه شود که مردم بدانند که کدام یک از مغازه ها و بنگاه ها و کسب و کارها بیشتر برای سلامت مردم و جامعه تلاش کردند و این مسیر ادامه پیدا می کند.

*دیروز در جلسه ای که با روسای کمیته ها داشتیم این بود که برای کسب و کارهای پرریسک هم  با وزارت بهداشت، صمت و کشور برنامه ریزی کنند و هر زمان که این طرح آماده شد بتوانیم در زمان آینده راجع کسب و کارهای پرریسک با پروتکل‌ها و دستورالعمل هایی که تصمیم گیری می شود اجرایی شود. 

*نسبت به تهران هم همانطور که مردم می دانند از شنبه ۳۰ فروردین کسب و کارهای کم ریسک با پروتکل‌های بهداشتی و اتصال به سامانه و دریافت کد آغاز می شود برای کسب و کارهای پرریسک هم دارد مطالعه می شودو در اطلاع ثانوی به مردم اطلاع داده می شود.

*وسائل نقلیه در حمل و نقل عمومی تنها به تعداد صندلی می تواند مسافر سوار کنند، مردم در تهران بیشتر از اسنپ و وسائل شخصی و تاکسی استفاده کنند.

*هر وسیله نقلیه عمومی که می‌خواهد فعالیت کند، حالا اتوبوس مترو و یا هر چیز دیگری که باشد باید ضدعفونی شود. آغاز کار ضدعفونی شود و پایان کار هم ضدعفونی شود. رانندگان باید از ماسک و دستکش استفاده کنند و مسافران هم باید به تعداد صندلی سوار شوند.

* اگر شرایط کشور مانند امروز باشد قاعدتاً اجتماعی حضوری مذهبی در ماه مبارک رمضان نخواهیم داشت.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.