قاسم احمدی لاشکی، در خصوص آخرین وضعیت استان مازندران از نظر میزان مبتلایان به کرونا گفت: طبق جلسه‌ی امروز استاندار مازندران با فرمانداران، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که آمار مبتلایان و میزان شیوع کرونا در استان رو به کاهش است؛ ولی این نگرانی وجود دارد که با بازگشت به شرایط عادی و ورود مسافران با افزایش مبتلایان رو به رو باشیم.

وی افزود: طی چند روز اخیر تعدادی مسافر به استان آمده و منتظر تاثیر این موضوع در آمار مبتلایان بوده و امیدواریم مشکلی ایجاد نشود. به نظر ما بهتر است برداشتن قرنطینه‌های استان با رعایت دقت بیشتری صورت گیرد؛ تا خدای نکرده رفع محدودیت ها باعث شیوع مجدد این ویروس در استان نشود.

نماینده نوشهر در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت امکانات و اقلام بهداشتی و بیمارستانی در استان مازندران گفت: نمی‌توان بگویم که به صورت مطلق راضی هستیم؛ اما رضایت نسبی وجود دارد. جا دارد از خیرین تشکر کنم که به کمک دولت آمدند؛ البته که دولت، ستاد ملی مبارزه با کرونا و شخص وزیر بهداشت و درمان عملکرد خوبی داشته و امیدواریم هر چه سریعتر آرامش به جامعه برگردد.

باید تردد مردم در شهرها به حداقل ممکن برسد

بهروز بنیادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به شیوع بیماری کرونا و اتخاذ تصمیماتی از سوی ستاد ملی مقابله با این بیماری، گفت: مردم باید به دستورالعمل‌ها و توصیه‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابه با کرونا توجه کنند.

 وی با بیان اینکه متأسفانه طی روزهای اخیر شاهدیم که تردد در سطح شهرهای بزرگ، به‌خصوص تهران افزایش یافته است، اظهار داشت: تنها راه قطع زنجیره بیماری کرونا، ماندن مردم در خانه است، اما شاهدیم تعدادی از مردم نسبت به توصیه‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا بی‌توجهی می‌کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: سهل‌انگاری و بی‌توجهی به توصیه‌ها برای ماندن در خانه و رعایت بهداشت در راه مبارزه با بیماری کرونا، موجب شیوع موج گسترده‌ای از این بیماری طی روزهای آتی خواهد شد که لازم است تمامی آحاد جامعه به این توصیه‌ها توجه کنند.

بنیادی تأکید کرد: رعایت نکردن نکات بهداشتی از سوی مردم و نیز بیرون آمدن آنها از خانه و ترددهای غیر ضروری منجر به گسترش هر چه بیشتر این بیماری می‌شود، چه بسا فردی اصلا دچار این بیماری نشده و یا حتی دارای علائم خفیف باشد، اما با ترددهای بی مورد در سطح شهر، جان خودش و سایرین را به مخاطره می‌اندازند.

وی ادامه داد: تاکنون وزارت بهداشت و مجموعه کادر پرستاری و پزشکان زحمات زیادی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا متحمل شده‌اند، از طرف دیگر، مردم نیز نباید با سهل‌انگاری و قرنطینه نکردن خودشان، زحماتی که در چندین هفته متحمل شده‌اند را نادیده بگیرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان ضمن نگرانی بابت افزایش ترددهای شهروندان در شهرهای بزرگ در شرایط بحران کرونا طی روزهای اخیر، خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا تردد مردم در شهرها و اماکنی نظیر اتوبوس، مترو و حمل و نقل به حداقل ممکن برسد، تا در آینده‌ای نزدیک شاهد رسیدن به پیک این بیماری باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.