خبرگزاری رویترز، الیزابت دوم، ملکه ۹۳ ساله انگلیس که رییس نمادین کلیسای این کشور نیز هست، در پیامی صوتی که در توییتر به مناسبت فرا رسیدن عید پاک مسیحیان منتشر کرد گفت، "عید پاک لغو نشده است".

 این نخستین بار است که ملکه انگلیس به مناسبت این عید مسیحیان پیامی را منتشر می کند. ملکه الیزابت دوم در این پیام خود گفت: "امسال عید پاک برای بسیاری از ما متفاوت خواهد بود اما ما با جدا ماندن از یکدیگر، دیگران را در امنیت نگه میداریم. با این حال عید پاک لغو نشده است، در واقع ما به عید پاک بیشتر از هر زمان نیاز داریم."

روز یکشنبه گذشته، ملکه انگلیس پنجمین سخنرانی تلویزیونی خود در طی ۶۸ سال دوران  سلطنتش در انگلیس را در واکنش به بحران شیوع کروناویروس ایراد کرد. او در این سخنرانی خود گفت: "اگر انگلیسی‌ها  به شکلی مصمم به در خانه ماندن و جداسازی خود از دیگران ادامه دهند شیوع ویروس کووید ۱۹ را شکست خواهند داد."

 ملکه انگلیس در آن موقعیت به تجربه‌اش در زمان جنگ جهانی دوم اشاره کرد، اما این بار او در این پیام خود به مسائل مربوط به مذهب مسیحیت پرداخت.

 او در این پیام صوتی خود گفت: "کشف مسیح برخاسته در اولین عید پاک به پیروانش امیدی جدید و هدفی جدید بخشید و همه ما می‌توانیم از این واقعه قوت قلب بگیریم."

 او در ادامه این صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: "ما می‌دانیم که کروناویروس بر ما غلبه نخواهد کرد. هر چقدر که مرگ به ویژه برای کسانی که در رنج عزاداری هستند تاریک است اما نور و زندگی بزرگتر هستند؛ باشد که  امید زنده و شعله‌ور عید پاک راهنمای پایدار ما در مواجهه با آینده باشد".

 این پیام ملکه انگلیس در حالی منتشر شد که میزان تلفات شیوع کروناویروس در کشور وی به حدود ۱۰ هزار تن رسیده است. معمولاً ملکه انگلیس به همراه دیگر اعضای ارشد خاندان سلطنتی در یک مراسم سنتی عید پاک در قلعه ویندسور حضور می‌یابد. او به همراه شوهرش شاهزاده فیلیپ ۹۸ ساله هم اکنون در این قلعه به سر می برند.  با این حال این مراسم، امسال به دلیل محدود شدن تجمعات در مراسم های کلیسا برگزار نمی شود.

 ملکه انگلیس تصریح کرد: "من برای پیروان تمامی مذاهب و فرقه ها عید پاکی سعید را آرزو دارم".

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.