روزنامه کانادایی «اتاوا سیتیزن Ottawa Citizen» در گزارشی نوشت: کانادا نیز مانند چند کشور دیگر عضو ائتلاف ضد داعش در عراق نیروهای خود را از این کشور خارج می‌کند و انتظار می‌رود که این نیروها، تا شنبه آینده به کشورشان بازگردند. قرار است این افراد به مدت ۱۴ روز در دانشکده نظامی سلطنتی کینگستون قرنطینه باشند.

بر اساس این گزارش، نیروهای کانادایی طی بیانیه‌ای اعلام کردند: شیوع ویروس کرونا موجب شده تا نیروهای امنیتی عراق کلیه فعالیت‌های آموزشی خود را به حالت تعلیق درآورند و این امر به توقف عملیات‌های ائتلاف بین‌المللی و ماموریت ناتو در عراق منجر شده است. از آنجا که مدت زمان این توقف موقت فعالیت‌ها و همکاری‌ها مشخص نیست، لذا کانادا ۴۰۰ نظامی خود را به کشور باز می‌گرداند و تنها کمتر از ۱۰۰ نیروی کانادایی همچنان در چارچوب نیروهای ائتلاف در عراق باقی خواهند ماند.

در این گزارش آمده است که فرانسه نیز ۱۰۰ نیروی نظامی و اسپانیا ۲۰۰ نیروی نظامی و پرتغال ۳۳ نظامی خود را در همین راستا از عراق خارج کرده‌است. دولت هلند نیز به پارلمان این کشور اعلام کرده است که ۳۵ نظامی از اصل ۴۰ نظامی خود را از عراق به طور موقت خارج خواهد کرد.

نیروهای کانادایی در این بیانیه تاکید کردند که همچنان به ماموریت خود در عراق پایبندند و نظامیان آنها در شرایط مناسب انجام این ماموریت به این کشور بازخواهند گشت. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.