یک منبع آگاه امنیتی از جاسوسی هواپیماهای آمریکایی از مقرهای سازمان الحشد الشعبی در ناحیه «جرف النصر» در شمال استان «بابل» و سایر مناطق هم‌مرز استان الانبار خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: هواپیماهای نظامی آمریکایی بر فراز مقرهای نیروهای سازمان الحشد الشعبی در مناطق «جرف النصر» در نزدیکی مرزهای شهرستان «عامریه الصمود» در جنوب شهر فلوجه، عملیات پرواز شناسایی انجام می‌دهند بدون اینکه انگیزه اصلی پشت پرده این اقدام مشخص باشد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: این جنگنده‌ها همچنین بر فراز مناطق حضور نیروهای الحشد الشعبی در منطقه «الرزازه» به سوی استان کربلا پروازهای شناسایی انجام می‌دهند و مناطق حضور الحشد الشعبی در مناطق غربی عراق نیز از این پروازها در امان نمی‌ماند.

وی افزود: به همین دلیل نیروهای الحشد الشعبی به منظور عدم غافلگیری از هرگونه اقدام احتمالی آمریکا، تدابیر امنیتی شدیدی در کلیه پایگاه‌های خود اتخاذ کرده‌اند.

همزمان با تحرکات اخیر نیروهای آمریکایی در عراق و تخلیه چند پایگاه نظامی و تحویل آنها به دولت عراق، چنین اقدامات تنش‌زایی سوالات زیادی را به ذهن متبادر می‌سازد؛ به ویژه منابع خبری آمریکا، نهم فروردین ماه جاری خبر دادند، پنتاگون در بخشنامه‌ای محرمانه از فرماندهان نظامی خود خواسته تا برنامه‌ای برای افزایش تحرکات در عراق و کارزاری جهت «نابودی» یکی از گروه‌های مقاومت در این کشور تدوین و طراحی کنند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.