نماینده سازمان ملل متحد در امور صلح خاورمیانه روز یکشنبه نگرانی شدید خود را نسبت به اوضاع نامناسب ساکنان کرانه باختری و غزه با توجه به شیوع ویروس کشنده کرونای جدید اعلام کرد.

 به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» «نیکلای ملادنوف» نماینده سازمان ملل متحد در امور صلح خاورمیانه از اسرائیل خواست برای کمک به کنترل ویروس کرونای جدید در نوار غزه و کرانه باختری اقداماتی انجام دهد.

وی در بیانیه ای بدین منظور گفت: «وضعیت کنونی بسیار خطرناک است و خواستار اقدام جسورانه همه طرف های ذینفع هستیم. من نگران پیامدهای اقتصادی و بحران سلامتی مردم فلسطین به ویژه جوامع آسیب پذیر در غزه هستم.»

وی علاوه بر پیامدهای پزشکی این بیماری بر ساکنان منطقه، به شوک منفی بر اقتصاد ساکنان غزه و کرانه باختری  و تاثیرات عمیق آن بر رفاه عمومی و ثبات مالی اشاره کرد.

این در حالی است که به گفته سخنگوی دولت خودگردان فلسطین تا یکشنبه بعد از ظهر ۲۸۸ مورد ابتلای قطعی به ویروس کرونای جدید شناسایی شده است.

به نوشته این منبع خبری، این مقام سازمان ملل متحد در ادامه گفت، دولت خودگردان فلسطین کنترل بسیار محدودی بر منابع اقتصادی خود داشته و به ابزارهای معمول پولی و مالی لازم برای رفع بحران دسترسی ندارد و همه اینها در دست اسرائیل است.

نیکلای ملادنوف در خاتمه گفت: « اسرائیل مسئولیت اساسی در این زمینه بر عهده دارد.»

نهادهای دولتی نوار غزه با وجود گذشت ۱۴ سال از محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته موفق شدند یک هزار واحد ویژه قرنطینه و نگهداری از مبتلایان به ویروس کرونا را در طول دو هفته احداث کنند.

سخنگوی وزارت کشور غزه با اشاره به این موضوع  همچنین از جامعه جهانی و تمامی طرف‌ها خواست تا رژیم صهیونیستی را به منظور رفع فوری محاصره غزه و نجات حدود میلیون نفر در این منطقه در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، تحت فشار قرار دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.