معصومه ابتکار  در یک برنامه رادیویی با تصریح بر اینکه باید از همه ظرفیت زنان ایران و خانواده‌ها برای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید استفاده کرد، گفت: بسیاری از مشاغل و فعالیت‌ها مانند بخش کشاورزی، مشاغل خانوادگی هستند و در این راستا معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تمام تلاش خود را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: کار معاونت زنان و امور خانواده همکاری و هم افزایی با بخش‌ها و متولیان اصلی کار در وزارت کار و دیگر وزارت خانه‌ها است و در این راستا با وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی و همچنین وزارت علوم برای توان افزایی دختران دانشجو تفاهم نامه‌هایی را امضا کرده‌ایم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از همکاری این معاونت با سازمانهای مردم نهاد فعال در اشتغال گفت و اظهار کرد: در این معاونت یک شورای هماهنگی و راهبری اشتغال و کارآفرینی زنان داریم که متشکل از بخش‌های دولتی و غیر دولتی است.

وی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد با بیان اینکه یکی از گروه‌های هدف که مأموریت قانونی برای آن‌ها داریم، زنان سرپرست خانوار هستند، عنوان کرد: آسیب پذیری زنان سرپرست خانوار در ارتباط با مباحث معیشتی و اقتصادی بیشتر است و تمام مسئولیت خانواده بر عهده آنها است و نیاز است برنامه‌ریزی بیشتر و جدی‌تری برای آن‌ها انجام دهیم. در این جهت با کمک سازمان‌های مختلف مانند کمیته امداد و بهزیستی و وزارت کار این کمک‌ها در حال انجام است.

معصومه ابتکار اشاره کرد: از سال گذشته طرحی را در تمام کشورها در حال انجام هستیم که بر اساس آن ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار هدف قرار داده شده است که عموم این زنان در مناطق حاشیه شهرهای بزرگ و شهرها ساکن هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.