سی ان ان گزارش داد، استنلی چرا، غول املاک و مستغلات آمریکا در شهر نیویورک و همچنین دوست و حامی مالی دونالد ترامپ در اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

یک منبع آگاه خبر فوت این غول تجاری را یکشنبه تأیید کرد. او در اواخر دهه ۷۰ زندگی خود بود.

فعالیت املاک و مستغلات وی از زمانی آغاز شد که شروع به خرید املاک فروشگاه های خرده فروشی و زنجیره ای کالاهای مخصوص کودکان کرد و شرکت هلدینگ کرون اکوئیزیشنز را تاسیس کرد. این شرکت در نهایت برای تمرکز در املاک و مستغلات از کسب و کار خرده فروشی دور شد.

دارایی این شرکت شامل چندین املاک نمادین شهر نیویورک، مانند خیابان رجیس نیویورک و عمارت کارتیه است. چرا همچنین دوست نزدیک دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بود.

براساس سوابق کمیسیون انتخابات فدرال، استنلی چرا از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ در مجموع ۴۰۲.۸۰۰ دلار به ترامپ و سازمان های اختصاص داده شده به حمایت از ریاست جمهوری ترامپ اهدا کرد.

نوامبر گذشته، چرا در مراسم روز کهنه سربازان شهر نیویورک، ترامپ را "دوست عزیزم" معرفی کرد. ترامپ نیز وی را به یک راهپیمایی در سال ۲۰۱۹ در گرند رپیدز در میشیگان دعوت کرد و او را "یکی از بزرگترین سازندگان و افراد شاغل در املاک و مستغلات جهان" توصیف کرد.

پیش از این روزنامه نیویورک پست از بستری شدن وی به علت ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ مارس خبر داده بود. ماه گذشته ترامپ دوستی را توصیف کرده بود که در حال مبارزه با "شرارت" ویروس کرونا است و به کما رفته است و حالا مشخص می شود که ترامپ در مورد چرا صحبت کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.