همزمان با تعطیلات طولانی مدت مدارس "از سوم اسفند ماه" و مطرح شدن احتمالاتی درباره پایان سال تحصیلی، خانواده‌هایی که فرزندانشان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند از پرداخت کامل شهریه می‌گویند و این پرسش را دارند، وقتی مدارس تعطیل است و خدماتی دریافت نمی‌کنند چرا باید شهریه را کامل پرداخت کنند و تقاضای بازگشت بخشی از شهریه خود را دارند.

آنها همچنین از پرداخت هزینه‌های سرویس و غذا می‌گویند در حالیکه فرزندانشان در ایام تعطیلی مدارس بابت این موارد خدماتی دریافت نکرده‌اند.

شهریه ای برگردانده نمی‌شود

در همین رابطه سعید صالح مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش وپرورش درباره اینکه آیا بخشی از شهریه به خانواده‌ها بازگردانده خواهد شد؟ اظهار کرد: قرار نیست شهریه ای بازگردانده شود چون کار آموزش دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تعطیل نشده است و آموزش‌ها از سوی معلمان در فضای مجازی ارائه می‌شود.

وی افزود: موسسان مدارس غیر دولتی نیز باید اجاره‌بها، هزینه مدرسه  و حقوق معلمان را بدهند و هزینه‌های آنها کاهش نیافته است.

مدارس اجازه معرفی معلمان برای دریافت بیمه بیکاری را ندارند

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ موسسی اجازه ندارد معلمان خود را اخراج یا آنها را برای دریافت بیمه بیکاری معرفی کند و باید حقوق معلمان را به طور کامل پرداخت کنند.

صالح با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی در ایام تعطیلی پیگیر کار آموزش دانش آموزان هستند، متذکر شد: در بحث شهریه ممکن است موارد دیگری وجود داشته باشد که باید وضعیت ادامه تعطیلات مشخص شود و اگر تصمیم جدیدی بگیریم آن را به خانواده‌ها اعلام خواهیم کرد.

نحوه بازگشت شهریه فوق برنامه‌های غیرآموزشی مشخص می‌شود

مجتبی زینی وند؛ رئیس سازمان مدارس غیردولتی نیز به تازگی با اشاره به اینکه تغییر در شهریه مدارس غیردولتی ضرورتی ندارد، گفته است:  جریان آموزش در این ایام فعال و پویاست و موسسان موظف شده‌اند که حقوق معلمان را پرداخت کنند؛ اگر تخلفی صورت گرفت، اولیای دانش‌آموزان برای پیگیری موضوع می‌توانند مراتب را به شماره تلفن ۴۳۱۷ اعلام کنند اما اگر مدارس تا پایان خرداد همچنان تعطیل بمانند آنگاه کمیته‌ای ویژه در مورد نحوه بازگشت شهریه فوق برنامه‌های غیرآموزشی مثل هزینه اردوها به خانواده‌ها (در صورتی که مدرسه‌ای در یافت کرده باشد ) تصمیم گیری می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.