محمود ترفع در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد درباره تمهیدات اتوبوسرانی جهت مقابله با کرونا گفت:اتوبوس‌های تهران از جمله اتوبوس‌های بی‌آرتی(تندرو) صندلی آنها علامت گذاری شده تا فاصله اجتماعی مسافران رعایت شود و از ناوگان کمکی نیز جهت جابجایی مسافران بهره‌مند شده‌ایم.

وی افزود: ولی باید توجه داشت اگر همه مردم مشابه قبل از اسفند به محل کار وفعالیت خود بازگردند قطعا جابجایی مسافران به صورتی نیست که بتوان دقیق فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرد و باید تمهیدات مناسب را در نظر گرفت.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد:‌علیرغم اینکه علامت گذاری بر روی صندلی‌های اتوبوس طی روزهای گذشته انجام گرفته ولی متاسفانه پس از مدت کوتاهی این شماره گذاری‌ها توسط برخی جدا شده و اثری از آنها نیست.

ترفع اعلام کرد: برخی از مسیرها همچون چهاراه ولیعصر، جزو شریان حیاتی اتوبوسرانی محسوب می‌شود چرا که محل تقاطع چند خط مترو و اتوبوس است. بنابراین علاوه بر اینکه ما تمیهدات لازم را در نظر گرفته‌ایم ولی باید موازین بهداشتی و فاصله را مسافران رعایت کرده و در صورت شلوغی اتوبوس منتظر اتوبوس بعدی با مسافر کمتر باشد.

وی  گفت: قبل از بروز و شیوع کرونا روزانه یک میلیون و ۸۰۰ تا دو میلیون نفر از طریق اتوبوس در تهران جابجا می‌شدند که اکنون این آمار به کمتر از ۳۰۰ هزار مورد رسیده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد آمار مبتلایان به کرونا در اتوبوسرانی گفت: خوشبختانه آمار مبتلایان کاهش یافته است و در حال حاضر ۴۹ نفر تست کرونای آنها در اتوبوسرانی اعم از پرسنل و رانندگان تست کرونای آنها مثبت بوده است. ۲۸ نفر هم مشکوک به این بیماری هستند چرا که بر اساس غربالگری صورت گرفته با همکاری شرکت شهر سالم به طور مثال اکسیژن خون آنها کمتر بوده و یا علائمی مشکوک داشتند.

ترفع بیان داشت: دو نفر متاسفانه در اتوبوسرانی به دلیل بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.