کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط ویدئویی با خبرنگاران گفت: استفاده از روش سلول‌درمانی در فاز مطالعاتی است و فعلا هیچ یک از روش‌های درمان را نمی‌توان به عنوان روش اثربخش درمان کرونا اعلام کرد.

جهانپور افزود: بیش از ۶۰۰ هزار نفر در کشور زیرمجموعه وزارت بهداشت هستند و تمام این افراد صاحب نظر هستند اما نظر این افراد نظر وزارت بهداشت نیست، ایمنی گروهی رویدادی است که با آن مواجه می‌شویم و استراتژی نظام سلامت این نیست که به دنبال ایمنی گروهی باشیم و چنین انتخابی در وزارت بهداشت وجود ندارد حد اقل در حوزه سلامت چنین رویدادی وجود ندارد و شاید ۵ الی ۱۰ درصد یک کشور به این بیماری مبتلا شوند که در همین راستا اعلام محدودیت‌ها و سایر اقدامات انجام شده تا به سمت ابتلای تعداد زیاد جامعه نرویم و با خریدن زمان بار ازدحام را در مراکز درمانی کاهش دهیم.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: برای پایان این بیماری زمانی را نمی‌توان تعیین کرد و صاحبنظران معتقدند باید با این ویروس زندگی مسالمت ‌آمیزی را در فصل‌های بعدی داشت و ممکن است با آغاز شدن و از بین نرفتن کرونا در فصل سرما شاهد بروز کرونا و آنفلوانزا هم باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره علت روند رشد صعودی در سه استان گفت: اگر ۳ استان خاص که موضوع تست پی سی‌آر سرپایی را به شکل گسترده شروع کردند، این طبیعی است. این تست ممکن است برای افراد سرپایی هم انجام شود. بیماریابی فعال‌تر شده و آمار مثبت‌ها هم بیشتر خواهد شد. اما در کل در ۴ یا ۵ استان روند افزایشی در روزهای اخیر داشتیم که به نوعی به ثبات نسبی رسیده است. استان فارس، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی و غربی که روند افزایشی داشت به ثبات نسبی رسیده‌اند.

جهانپور افزود: بنیاد مستضعفان و هم آستان قدس رضوی و به طور ویژه ستاد اجرایی فرمان امام در کنار نظام سلامت پشتیبانی جدی داشتند. ستاد اجرایی فرمان امام اقدامات چشمگیری انجام داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.