اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، از آخرین تصمیمات این هیئت برای برگزاری جلسات علنی قوه مقننه در شرایط بحران کرونا خبر داد و گفت: جلسات علنی حضوری مجلس در هفته جاری، فردا و پس فردا برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، جلسات علنی مجلس نیز متأثر از این بیماری و محدودیت هایی در برگزاری این جلسات ایجاد شد، بنابراین شکل برگزاری جلسات علنی نیز تغییر کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس یادآور شد: در هفته های آغازین شیوع بیماری کرونا در کشور، طبق توصیه های ستاد ملی مقابله با کرونا و تصمیم هیئت رئیسه مجلس، مقرر شد که جلسات علنی مجلس به صورت غیر حضوری و از طریق مجازی برگزار شود که در این شرایط محدودیت هایی برای حضور برخی نمایندگان ایجاد شده بود.

رنجبرزاده ادامه داد:در نهایت مقرر شد که جلسات علنی مجلس به صورت حضوری و با رعایت پروتکل ها و ضوابط ستاد ملی مقابله با کرونا و موازین فاصله گذاری اجتماعی تشکیل شود که در هفته گذشته، دو جلسه علنی در این شرایط تشکیل شد.

وی همچنین با اشاره به جزئیاتی از تصمیم جدید هیئت رئیسه مجلس برای برگزاری جلسات علنی پارلمان در شرایط بحران کرونا، اظهار داشت: مقرر شده جلسات علنی مجلس طبق ضوابط ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود، به طوری که در جلسه علنی فردا(سه‌شنبه، ۲۶ فروردین) نیز نحوه قرارگیری نمایندگان تغییر کرده و تعدادی از آنها در محل صحن و تعدادی نیز در محل کمیسیون ها از طریق سیستم ارتباطی داخلی مجلس در جلسه حضور داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: طبق تصمیمی که قبلا در هیئت رئیسه مجلس اتخاذ شده، تمامی نمایندگان از طریق لپ تاپ های خودشان برای رأی دهی در مصوبات اقدام می‌کنند، همچنین از طریق نحوه جدید قراردهی نمایندگان سعی شده تا کمترین تماس در بیشترین فاصله در شرایط موجود برای مقابله با بیماری کرونا ایجاد شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.