سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر، اظهارداشت: با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا و مصرف اقلام اساسی از قبیل برنج، گوشت، قند، شکر،روغن و از طرفی حضور میهمان ناخوانده (کووید ۱۹) در کشور، افراد سودجو و فرصت طلب با سوء استفاده از این موقعیت به منظور نیل به مطامع خود اقدام به احتکار اقلام بهداشتی، اساسی و ضروری مورد نیاز مردم و کادر درمانی می کنند.

وی افزود: پلیس امنیت اقتصادی تعامل و هماهنگی های لازم را با سازمان‌ها و ادارات مرتبط انجام و با تشکیل تیم های مشترک رصد اطلاعاتی و عملیاتی و اشراف بر بازار عرضه و تقاضا را برای مقابله با مجرمان و سودجویان در دستور کار خود قرار داده است.

این مقام ارشد انتظامی بر جدیت این پلیس در برخورد با محتکران اقلام بهداشتی تاکید کرد و گفت: مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای بهداشتی در سطح کشور، همچنان انجام می شود و کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی به صورت شبانه روزی نسبت به رصد اطلاعاتی و بازدید از انبارها و مراکز پخش کالاهای بهداشتی در سراسر کشور اقدام می کنند.

سردار مقیمی به اقدامات مطلوب پلیس امنیت اقتصادی در بحث مقابله با سودجویان و محتکران اقلام و تجهیزات بهداشتی و پزشکی اشاره و بیان کرد: این پلیس در بحث قاچاق و احتکار اقلام بهداشتی با جدیت ورود پیدا کرده و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را در راستای نامگذاری سال 99 با عنوان"جهش تولید" اجرایی و عملی می کند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا به کشفیات کالاهای احتکاری بهداشتی و پزشکی طی 24 ساعت گذشته در کشور نیز اشاره کرد و گفت: کارآگاهان این پلیس در بازرسی از واحدهای صنفی، مراکز توزیع و عرضه تجهیزات بهداشتی و انبارها، 152 هزار و 776 عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل 110 هزار و 216 عدد انواع ماسک، 40 هزار و 664 عدد انواع دستکش، یک هزار و 886 تیوب انواع ژل ضدعفونی کننده به همراه 74 هزار و 727 لیتر انواع مواد ضدعفونی کننده کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه تجهیزات بهداشتی مکشوفه به وزارت بهداشت و درمان و در استان ها به دانشگاه های علوم پزشکی تحویل شد، عنوان کرد: در این رابطه 102 مرکز عرضه متخلف تجهیزات بهداشتی پلمب و 17 محتکر نیز دستگیر که برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، مقیمی ضمن تقدیر از همکاری بسیار خوب هموطنان در اجرای طرح تشدید مبارزه با احتکار کالاهای بهداشتی از شهروندان خواست که همواره هرگونه مورد مشکوکی مشاهده کردند، آن را به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.