به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا از مسکو، ولادیمیر پوتین در نشست بررسی وضعیت بهداشتی و اپیدومیولوژیک روسیه ناشی از گسترش کرونا در این کشور با بیان این مطلب افزود: به بهانه مبارزه با کرونا نباید مشکلات بیشتری برای مردم ایجاد کنیم و اگر کارها ناقض انجام شود من آن را سهل انگاری جنایتکارانه تقلی خواهم کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه اوضاع در برخی از مناطق نتیجه اهمال کاری است، هر چند که ما در مقابله با این ویروس پیش دستی کردیم و تدابیر به کار رفته در مسکو برای مقابله با شیوع کرونا قابل دفاع است.

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: مسکو پایتخت روسیه، حوالی آن و شهرهایی با بیش از یک میلیون جمعیت جزو مناطق پرخطر روسیه هستند و ضروری است تا تمامی اقدامات احتمالی و حتی سناریوهای سخت و اضطراری برای مقابله با گسترش این بیماری در نظر گرفته شود.

وی از سیستم بهداشت و درمان این کشور خواست در قالب یک مکانیسم واحد عمل کنند و این مشکل که وسایل پزشکی در برخی مناطق کافی  نیست به سرعت برطرف شود و مناطقی که از برنامه کنترلی عقب هستند به سرعت خود را به سایر بخش ها برسانند چرا که هنوز اوج گسترش بیماری در روسیه پشت سر گذاشته نشده است.

گفتنی است، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲ هزار و ۵۵۸ نفر دیگر در روسیه به کرونا مبتلا شدند تا تعداد بیماران کرونایی در پهناورترین کشور جهان به ۱۸ هزار و ۳۲۸ نفر و تعداد جانباختگان به ۱۴۸ برسد.

روسیه دو روز است که رکورد بیشترین ابتلا به کرونا در جهان را در اختیار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.