رئیس جمهور آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران با هشدار به فرمانداران ایالتی گفت که زمان راه افتادن مجدد بخشهای اقتصادی این کشور با تصمیم وی و نه فرمانداران ایالتی است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در توییتی بدین منظور نوشت: «به دلایل متعدد این تصمیم با  رئیس جمهور است. دولت و من از نزدیک با فرمانداران ایالتی همکاری می کنیم و این ادامه خواهد یافت. در این زمینه به زودی از جانب من  و با هماهنگی با فرمانداران و دیگران تصمیمی اتخاذ می شود.»

این در حالی است که میزان رضایت مردم آمریکا از عملکرد اقتصادی دولت دونالد ترامپ  به پایین‌ترین حد از ماه سپتامبر(شهریور) به این سو  رسید. نتایج نظرسنجی مشترک «سی‌ان‌ان» و شرکت تحقیقاتی «SSRS » نشان می‌دهد تنها ۴۸ درصد از مردم آمریکا از نحوه مدیریت اقتصاد آمریکا توسط دونالد ترامپ رضایت دارند. این نخستین بار از ماه سپتامبر( شهریور) سال ۲۰۱۹ به این سو است که میزان رضایت از عملکرد اقتصادی دولت ترامپ به زیر ۵۰ درصد افت می‌کند. 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز هفته گذشته از عملکرد رئیس جمهور این کشور در مقابله با ویروس کرونای جدید که خسارات جانی و مالبی قابله توجهی را به ایالات متحده وارد کرده انتقاد کرد.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نماینذگان آمریکا و از اعضای حزب دموکرات این کشور در توییتی نوشت: «بحران ویروس کرونا به سرعت رو به تشدید است و مردم در حال رنج کشیدن هستند. با این وجود، ساکن کنونی کاخ سفید تاریخ را بازنویسی و از مسئولیت شانه خالی می‌کند و اوضاع را درست مدیریت نمی‌کند. اینکه  آمریکایی‌ها به او در  این بحران اطمینان نمی‌کنند، تعجبی ندارد.» 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.