دیلی‌میل گزارش داد، در حال حاضر "کروناویروس" در سراسر آمریکا گسترش یافته و شهرها بسته شده‌اند.

پهپادهای شرکت "وینگ"(Wing) که زیرمجموعه شرکت "آلفابت"(Alphabet)  است، سال گذشته برای نخستین بار تحویل بسته در کشور آمریکا را به صورت رسمی آغاز کرد.

اداره حمل و نقل هوایی فدرال آمریکا(FAA) با اعطای یک گواهینامه حمل و نقل هوایی پیشرفته، مجوز این کار را به شرکت "وینگ" داد. این مجوز اجازه می‌دهد تا چندین خلبان زمینی به نظارت بر چندین هواپیمای بدون سرنشین که تحویل بسته‌ها به مردم را بر عهده دارند، نظارت کنند.

حال که "کروناویروس" شهرهای آمریکا را به تعطیلی کشانده است،‌ پهپادهای این شرکت در حال تحویل دستمال توالت و کلوچه به مردم یکی از شهرهای ایالت ویرجینیا هستند.

شهروندان شهر "کریستین‌برگ"(Christianburg) ویرجینیا هم‌اکنون در خانه‌های خود مانده‌اند. به همین دلیل بدون ترک خانه‌هایشان، در حال استفاده از خدمات شرکت وینگ هستند.

این شرکت در اکتبر سال گذشته خدمات خود را در ایالت ویرجینیا آغاز کرد و با شرکت‌های "فدکس"( FedEx)،"والگرینز"( Walgreens ) و                    "سوپر مگنولیا"( Super Magnolia) همکاری کرد.

حال این شرکت به دلیل شیوع کروناویروس با فروشندگان جدیدی همکاری کرده است تا بتواند به تعداد بیشتری از افرادی که در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برند، خدمات‌رسانی کند.

شرکت "وینگ" طی دو هفته اخیر بیش از هزار بسته شامل "دستمال توالت"، "قهوه" و "کلوچه و بیسکوییت" را به دست شهروندان رسانده است.

"جاناتان باس"(Jonathan Bass)، سخنگوی شرکت وینگ اظهار کرد: فناوری شرکت ما به‌ویژه در روزهایی مفید است که بسیاری از مردم در خانه‌های خود مانده‌اند و تماس افراد با یکدیگر بسیار محدود شده است.

وی ادامه داد: شرکت ما اخیرا ارسال محموله از یک نانوایی‌ و یک کافی‌شاپ را هم آغاز کرده است.

خدمات شرکت وینگ به مشاغل محلی این امکان را می‌دهد در شرایط فعلی که کسب‌وکارها تعطیل شده‌اند، به فعالیت خود ادامه دهند.

یکی از کافه‌هایی که با وینگ همکاری می‌کند، گفته که با آغاز همکاری با شرکت وینگ، فروش بسیار زیادی داشته است.

پهپادهای شبیه به هلیکوپتر وینگ کاملا خودران هستند و قادرند تا ارتفاع ۱۲۰ کیلومتری پرواز کنند و هیچ آلودگی زیست محیطی هم تولید نمی‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.