سعید نمکی وزیر بهداشت در ارتباط زنده تلویزیونی با تشریح شیوع آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت و گفت: پس از گذشت مدت زمان طولانی برای اولین روز تعداد مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به کرونا دو رقمی شده است. به طوری که متأسفانه امروز شاهد فوت ۹۸ نفر از هموطنان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما روزهای سخت و فشار سنگینی را پشت سر گذاشته‌ایم اظهار داشت: مدیریت شیوع بیماری کرونا به نحو احسن در حال انجام است و وضعیت اکثر استان‌ها مطلوب گزارش شده و همچنین میزان ورودی بیمارستان‌ها روند کاهشی به خود گرفته است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تحقق این موفقیت‌ها با تلاش بی‌وقفه پزشکان و پرستاران به دست آمده است توصیه کرد: مردم باید فاصله‌‌گذاری هوشمند را بر اساس پروتکل‌های ابلاغ شده انجام دهند و به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند. به دلیل اینکه عمل نکردن و بی‌توجهی به پروتکل‌ها و همچنین بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی ممکن است مجدداً کشور را با  چالش مواجه کند.

وی در پایان ضمن قدردانی از پزشکان و پرستارانی که در این روزهای سخت در حال تلاش هستند اظهار داشت‌: ما برای از دست دادن عزیزان‌مان زخم زیادی بر سینه داریم و از مردم می‌خواهیم بار اقدامات درمانی را بر دوش پرستاران سنگین‌تر نکنند. پرستاران ما علیرغم اینکه سختی‌های زیادی را تحمل کردند هیچ وقت با ترش‌رویی با مردم برخورد نکردند و ما خواهش می‌کنیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قدرشناس زحمات این همکاران باشیم تا بتوانیم با کاهش روز به روز تعداد مبتلایان و مرگ و میرها موفقیت‌های بیشتری به دست آوریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.