میر حمایت میرزاده اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه خود ایرادات شورای نگهبان به طرح استفساریه تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی مصوبه ۱۳ شهریور سال ۹۷ را مورد بررسی قرار دادند؛ این استفساریه برای حل مشکلات استخدام معلمان حق التدریسی‌ها مطرح شد، اما شورای نگهبان آن را به منزله قانونگذاری جدید تفسیر کرد. لذا در جلسه امروز با هماهنگی با شورای نگهبان این ایراد رفع شد و امیدواریم در جلسه علنی مجلس هم همین گونه به تصویب برسد تا مشکلات معلمان رفع شود.

در این استفساریه آمده بود  که آیا مشمولین تبصره ۱۰ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش اصلاحیه مصوب ۳ شهریور ۹۵ که با آموزش و پرورش همکاری داشته اند و حقوق خود را از سرانه مدارس، مشارکت های مردمی، ساز وکار مدیر مدرسه، انجمن اولیاء و مربیان، کارفرما، موسس یا شرکت‌های طرف قرارداد با آموزش و پرورش دریافت کرده‌اند از جمله نیروهای خرید خدمت آموزشی حق التدریسی غیر مستمر و پیش دبستانی که تا تاریخ ۲۶ مهر سال ۱۳۹۱ و همچنین آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی در قانون فوق الذکر شامل استخدام در ماده الحاقی مصوب شهریور ۹۷ می شود؟ پاسخ به این استفساریه «بلی» بوده است.

همچنین سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که در این جلسه با حضور نمایندگان دیوان محاسبات و معاونت پژوهشی  وزارت علوم سعی شد موضوع اختلافی بین دیوان محاسبات و این معاونت رفع شود تا خللی در کار پژوهشی دانشگاه‌ها ایجاد نشود. اختلافاتی که موانعی را بر سر راه انجام کارهای پژوهشی ایجاد کرده بود.

وی افزود: مقرر شد تا دیوان محاسبات و وزارت علوم موانع بر سر راه اساتید دانشگاه‌ها در اجرای فعالیت‌های پژوهشی را بردارند به خصوص این که در سال جهش تولید نیاز است ارتباط بیشتری بین صنعت و دانشگاه وجود داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.