غلامرضا حیدری، نماینده تهران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در مورد رابطه میان مجلس یازدهم و دولت روحانی  گفت: با توجه به تبلیغات نمایندگان مجلس یازدهم در زمان انتخابات، به نظر نمی‌رسد رابطه خوبی میان مجلس آینده و دولت برقرار شود. حتی یکی از کاندیداها کلیپی پخش کرد که، مردم وقتی می‌خواهید به فلان کاندیدا رأی بدهید سوال کنید که می‌خواهد استیضاح رئیس‌جمهور را امضا کند؟ این بدان معناست که اینها می‌خواهند به سمت براندازی دولت بروند. اما در این میان چیزی گیر مردم و منافع ملی نمی‌آید. البته امیدواریم بلای کرونا در برخی ذهنیت‌ها تحول ایجاد کند.

او ادامه داد: برخی افراد تصاحب صندلی قدرت را فقط در تخریب می‌بینند و تنها چیزی که برایشان موضوعیت ندارد منافع ملی است. با توجه به آنچه تاکنون از مجلس یازدهمی‌ها دیده‌ایم، آنها به دنبال بهبود روابط خارجی نیستند. در حالی که بهبود روابط خارجی یکی از شاه‌کلیدها برای بهبود شرایط کشور است. مجلس یازدهمی‌ها به دنبال حل FATF نیستند. بنابراین قطعاً از نظر روابط بانکی در تگنای شدیدتر قرار می‌گیریم.

حیدری در پاسخ این پرسش که رئیس مجلس یازدهم چه کسی خواهد بود گفت: برای پیش‌بینی کردن در مورد رئیس مجلس آینده زود است، چون اختلاف‌نظر میان اصولگرایان برای ریاست مجلس یازدهم زیاد است. به نظر می‌رسد رقابت بر سر صندلی ریاست میان سرلیست‌های تهران و یکی از نمایندگان قم باشد، اما احتمال دارد در این میان فرد دیگری رئیس مجلس یازدهم شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.