تارنمای «وردومترز دات اینفو» (worldometers.info) که بصورت آنلاین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را اعلام می کند، همچنین تعداد جان‌بخاتگان را ۱۲۶ هزار و ۷۵۴ نفر گزارش کرد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا از مرز ۲ میلیون نفر گذشت

آمریکا با بیش از ۶۱۴ هزار مبتلا به ویروس کرونا نزدیک به یک سوم مبتلایان جهانی را تشکیل داده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ابتدا همه‌گیری کووید-۱۹ در این کشور را ناچیز می شمرد و این رویکرد سبب شده تا بسیاری از کارشناسان در این کشور با توجه به شیوع فزاینده این ویروس، او را مقصر اصلی در دیر اقدام کردن برای مقابله با ویروس کرونا بدانند.

ترامپ روز گذشته(سه‌شنبه) در نشست خبری خود در کاخ سفید، تقصیرها در این زمینه را متوجه «سازمان جهانی بهداشت» دانست و گفت، این‌نهاد به خوبی در مقابله با ویروس کرونا عمل نکرده است.

او به همین بهانه، از تعلیق بودجه این سازمان خبر داد.

به گزارش ایرنا از دفتر نیویورک، رئیس جمهوری آمریکا در حالی‌که جهان درگیر همه‌گیری ویروس کروناست، قصور مدیریتی خود را متوجه سازمان جهانی بهداشت کرد و گفت در حال بررسی متوقف کردن تامین بودجه این سازمان جهانی است.

ترامپ همچنین سازمان جهانی بهداشت را به دلیل انتقاد از تصمیم این کشور برای ممنوعیت سفر از چین مورد سرزنش قرار داد.

وی هفته گذشته اعلام کرده بود این سازمان «چین محور» شده است در حالی که بودجه واریزی آمریکا به این نهاد، حدود ۱۰ برابر چین است.

ترامپ افزود: همه می دانند در آنجا چه می‌گذرد. مالیات دهندگان آمریکایی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار در سال برای آنها تامین می کنند در حالی که چین تقریبا ۴۰ میلیون دلار کمک می‌کند.

بسیاری از کارشناسان و شخصیت های جهانی به این اقدام ترامپ واکنش نشان داده و آن را در شرایط کنونی اقدامی مخاطره آمیز خواندند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.