اداره کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان های جنوبی کشور خبر داد د و اعلام کرد که رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، بارش تگرگ، تلاطم دریا را در برخی از نقاط کشور شاهد خواهیم بود. امروز در جنوب استان فارس، جنوب بوشهر، شمال و غرب هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز و فردا (۲۸ فروردین ماه) در غرب هرمزگان، جنوب فارس، نیمه جنوبی کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، جنوب فارس و جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز، شاهد این شرایط خواهیم بود.

به منظور توجه جدی به شدت بارندگی‌های پیش بینی شده هشدار قرمز صادر شده است. طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، تندبادهای لحظه‌ای که به دنبال این وضعیت رخ می‌دهد، باعث ایجاد هشدار قرمز در این مناطق شده است.

در این اطلاعیه ضمن توصیه به شهروندان آمده است: از تردد در دریا و خشکی در این دو روز اجتناب کنند. همچنین عدم توقف در کنار رودخانه‌ها، مدیریت آب سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها و فرماندهی‌ها برای انجام تمهیدات لازم توصیه می‌شود.

برای وضعیت کشاورزی در حوالی دریای خزر نیز هشدار نارنجی اعلام شده است و از روز پنجشنبه با توجه به افزایش ۷ تا ۱۰ درجه‌ای دما و وزش باد نسبتاً شدید صادر شده است.

با توجه به وزش باد گرم در روز پنجشنبه به شالیکاران توصیه شده است که نسبت به استحکام سازه‌ها و پوشش پلاستیکی خزانه‌های برنج و تنظیم دما با هوادهی از دو طرف خزانه اقدام کنند و به دلیل نوسانات دمایی قابل توجه طی روزهای آتی، گلخانه‌داران و واحدهای پرورش دام و طیور سواحل دریای خزر، دقت لازم را در تنظیم دمای واحدهای خود اعمال کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.