به گزارش هالیوود ریپورتر،  باوجودیکه هنوز برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما مقرر شد تا اواخر ماه ژوئن(اوایل تیرماه) بخش «بازار فیلم جشنواره» به صورت مجازی برگزار شود. روز جمعه برنامه‌ریزی و جزئیات اجرای این بخش به صورت آنلاین اعلام خواهد شد.

پس از اینکه جشنواره فیلم کن بخاطر بحران کرونا مجبور به تعویق انداختن رویداد خود شد، بازار فیلم کن در تاریخ ۱۸ مارس اعلام کرد زمانی در همین سال برای برگزاری این بخش از جشنواره اعلام می‌شود. پیش از به وجود آمدن پاندمی کرونا بازار فیلم کن قرار بود از ۱۲ تا ۲۳ ماه می برگزار شود.

در آن زمان مسولین امیدوار بودند که این بخش به صورت مجازی و واقعی و همزمان با برگزاری جشنواره کن در اواخر ماه ژوئن و اوایل جولای برگزار شود که تصمیم امانوئل ماکرون در روز ۱۳ آوریل (دوشنبه ۲۵ فروردین) برا تداوم شرایط قرنطینه، پیش‌بینی‌ها را برهم زد.

خریداران بین‌المللی فیلم اما به هالیوود ریپورتر گفتند که تاریخ ۲۲ ژوئن برای برگزاری «بازار مجازی فیلم کن» به آن‌ها اعلام شده که یک هفته زودتر از موعد اعلام شده است.

مادامیکه جشنواره کن هنوز به آینده‌ای برای برگزاری فیزیکی رویداد خود امیدوار است، شرکت‌های بین‌المللی فروش و توزیع فیلم نیازمند مشخص کردن فهرست و خریدهای خود برای ارزیابی‌های مالی و تامین اعتبار متعاقب آن و برنامه‌ریزی پروژه‌های جدید هستند و همین مساله باعث شده که  به محض برداشته شدن محدودیت‌های قرنطینه ویروس کرونا، بسیاری از آنها به سمت تولید سوق می‌یابند.

حالا قرار است «بازار فیلم کن» در پلتفرم «کیناندو» به صورت آنلاین برگزار شود. تاکنون چندین جشنواره سینمایی و رویداد در حوزه صنعت سینما به اجبار شرایط پاندمی ویروس کرونا در همین سامانه و به صورت مجازی برگزار شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.