مدیکال نیوز گزارش داد، این مطالعه که توسط محققان دانشگاه هنگ‌کنگ صورت گرفته نشان می‌دهد بیمار آلوده از ۲ تا ۳ روز قبل از بروز علائم جدی شروع به گسترش ویروس می‌کند و بار (load) ویروس به محض شروع علائم اولیه به حداکثر میزان خود می‌رسد و به تدریج کاهش می‌یابد.

بر اساس این مطالعه بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا می‌توانند چند روزقبل از بروز علائم جدی بیماری، ناقل ویروس باشند. این مطالعه بیش از پیش بر لزوم اقداماتی مانند ردگیری افرادی که با بیمار مبتلا به کووید-۱۹ ارتباط داشته‌اند و رعایت فاصله اجتماعی با ایشان تاکید دارد.

در این مطالعه آمده است بسیاری از افردی که حتی نمی‌دانند آلوده هستند، می‌توانند ناقل بیماری باشند. از طرفی سازمان پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا تخمین می‌زند که حدود یک چهارم مبتلایان به کووید-۱۹ هیچ‌گونه علامتی ندارند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

نتایج این مطالعه در نشریه Nature Medicine منتشر شده است.

 به گزارش وزارت بهداشت، تاکنون ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر تا روز گذشته- چهارشنبه- جان باختگان کرونا در کشور به جهار هزار و ۷۷۷ نفر رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.