رویترز گزارش داد، در حالی که نگرانی ها از رکود عمیق اقتصادی به دلیل شیوع کرونا در پی انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا شدت گرفته است، قیمت طلا روز پنجشنبه شاهد افزایش بود. اما در عین حال تقویت ارزش دلار موجب شد تا رشد قیمت طلا محدود شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۷۱۷ دلار و ۲۰ سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا هم امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۷۴۵ دلار و ۷۰ سنت رسید.

هجوم سرمایه گذاران به سمت بازارهای امنی همچون بازار دلار موجب شد تا ارزش ارز ملی امریکا در برابر سبد ارزهای رقیب افزایش یابد. آمارهای خرده فروشی و تولیدات کارخانه ای نشان دهنده افت شدید فعالیت های اقتصادی در آمریکاست و همین مسئله موجب ترس و نگرانی سرمایه گذاران گشته است.

در حالی که پس از انتشار آمارهای خرده فروشی اقتصاد آمریکا در ماه مارس، نگرانی ها از ورود اقتصاد جهان به بدترین رکود خود از دهه ۱۹۳۰ بیشتر شده، ارزش سهام در بازارهای بورس آسیا نیز شاهد کاهش بوده اس.

میزان خرده فروشی در امریکا در ماه مارس شاهد افت بی سابقه ای بود و شرکت ها زیان های گسترده ای را به دلیل شیوع ویروس کرونا گزارش کرده اند.

به گفته مقامات دولتی شیوع ویروس در انگلیس احتمالا در حال رسیدن به نقطه اوج است اما در عین حال هنوز برای آغاز کاهش محدودیت های اجتماعی زود است. منتقدان هشدار داده اند که به دلیل کوتاهی مقامات انگلیسی این کشور ممکن است شاهد بیشترین نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در اروپا باشد.

میزان هزینه کرد انگلیسی ها در بخش خرده فروشی در دو هفته نخست قرنطینه بیش از یک چهارم کاهش یافته و این به روشنی نشان دهنده میزان خسارت اقتصادی ناشی از ویروس کرونا در انگلیس است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.