حسین میزرایی سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا در رابطه با واریز مبلغ وام یک میلیون تومانی در شرایط کرونایی به حساب سرپرست خانوارهای که در زندان هستند، اظهار کرد:  در این زمینه در حال مذاکره  هستیم که اطلاعات آنها را از سازمان زندان‌ها بگیریم تا یکجا برای آنها واریز کنیم.

وی گفت: درباره روستاییان، تعداد قابل توجهی از این  افراد  فوت کرده بودند ولی چون فوت آنها اعلام نشده بود، کماکان  پول به حساب آنها واریز می‌شود و معلوم نیست دست چه کسی می‌رسد. بعضاً پول رسوب می‌کند در حساب بانکی آنها که این به نفع بانک است. بنابراین یک مکانیزم احراز هویت است و ما  بتوانیم تعداد افرادی که سیم کارتی به نامشان نیست را یک مکانیزم ارتباطی و احراز هویت را فراهم کنیم تا مشخص شود فرد زنده است یا خیر، بنابراین باید یک سیم کارت داشته باشد تا ما به وی اطلاع رسانی کنیم تا خدای نکرده پول نرود در یک حسابی که به نام فرد دیگری است واریز نشود و حق فرد تضییع شود. از این‌رو گفتیم فرد به جای مراجعه حضوری به بانک، با سیم کارتی که به نامش هست یک پیغام بدهد.

میزرایی با اشاره به اینکه قرار نیست حق کسی ضایع بشود، خاطرنشان کرد: ما سیستمی داریم نگاه می‌کنیم و علی القاعده هر سیستمی وجود داشته باشد، یکسری افراد می مانند ولی مطمئن باشید برای این افراد هم فکر مقتضی خواهیم داشت و  برای آنها هم به لطف خدا واریز صورت خواهد گرفت. فقط الان پمپاژ کردن نگرانی برای 80 میلیون خیلی به صلاح نیست. کل کسانی که از سرپرستان خانوار سیم کارت ندارند 2.5 میلیون نفر هستند. به احتمال خیلی زیاد ما برای یکی دیگر از اعضای خانواده که تلفن و سیم کارت دارند پیامک ارسال می کنیم و واریزی سرپرست برای آنها صورت می‌گیرد ولی پیامک را برای یکی از اعضای خانواده ارسال خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.